UA : Робота викладена на 102 сторінках друкованого тексту, містить 5 таблиці, 4 рисунка. Перелік посилань включає 96 джерел, з них 3 – іноземною мовою. Об’єкт дослідження – професійна мобільність майбутнього викладача закладу вищої освіти. Предмет дослідження – процес формування професійної мобільності майбутнього викладача закладу вищої освіти. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити методику формування професійної мобільності майбутнього викладача закладу вищої освіти. У роботі проаналізовано теоретичні підходи до вивчення професійної мобільності у вітчизняній та зарубіжній науці; визначено сутність та структуру професійної мобільності викладача закладу вищої освіти; розглянуто особливості формування професійної мобільності майбутнього викладача закладу вищої освіти; експериментально досліджено процес формування професійної мобільності майбутнього викладача закладу вищої освіти. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що: досліджено професійну мобільність в умовах глобалізаційних та інтеграційних процесів як філософську, соціологічну, психологічну та педагогічну категорію; уточнено і конкретизовано сутність поняття «професійна мобільність викладача закладу вищої освіти»; визначено критерії та показники сформованості професійної мобільності майбутніх викладачів закладу вищої освіти.
EN : The work is presented on 102 pages of printed text, contains 5 tables, 4 figures. The list of references includes 96 sources, 3 of them in foreign language. The object of the study: professional mobility of a future teacher of a higher education institution. Subject of research: the process of forming the professional mobility of the future teacher of higher education. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the method of forming the professional mobility of the future teacher of higher education. The paper analyzes the theoretical approaches to the study of professional mobility in domestic and foreign science; the essence and structure of professional mobility of a teacher of a higher education institution are determined; features of formation of professional mobility of the future teacher of higher education institution are considered; the process of formation of professional mobility of the future teacher of higher education institution is experimentally investigated. The scientific novelty of the study lies in the study of professional mobility in the context of globalization and integration processes as a philosophical, sociological, psychological and pedagogical category; clarified and concretized the essence of the concept of "professional mobility of a teacher of higher education"; defined criteria and indicators of professional mobility of future teachers of higher education.