UA : Тема роботи – «Українські буктьюб та букстаграм у просуванні тренду
читання».
Робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку
використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи 89 сторінок. Список
використаної літератури містить 80 найменувань, викладених на 8 сторінках.
Об’єктом дослідження є українські буктьюб та букстаграм.
Предметом дослідження магістерської роботи є механізми просування
тренду читання в українських буктьюбі та букстаграмі.
Мета роботи полягає у тому, щоб проаналізувати механізми просування
тренду читання в українських буктьюбі та букстаграмі.
Реалізація мети передбачає виконання таких завдань:
- висвітлити тенденції розвитку книжкового ринку України в умовах
пандемії;
- охарактеризувати особливості просування книги та тренду читання
в сучасному інформаційном просторі;
- виявити особливості української блогосфери як інструменту
формування трендів;
- проаналізувати жанри, акаунтів українського буктьюбу,
комунікаційні технології просування тренду читання;
- визначити сучасні тенденції у формуванні культури читання
української книги на прикладі проаналізованих акаунтів ураїнського
букстаграму;
- проаналізувати результати опитування щодо популярності
українських буктьюбу та букстаграму.
Методологічну та теоретичну основу дослідження становлять праці
науковців, які досліджували питання просування книги, культури читання,
зокрема у соціальних мережах, а також праці, присвячені блогосфері.
Методи дослідження. Типологічний аналіз (види блогінгу), класифікація
(жанри буктьюбу), опитування (анкетування), системний підхід (аналіз
механізмів просування тренду читання в корпоративних, персональних блогах,
у дискурсах просування книжкової продукції, культури в цілому та крізь
призму популяризації авторів тощо), елементи методу спостереження
(реєстрація змін в охопленні акаунту в результаті використання механізмів
наповнення контенту), синхронічний метод (акцентуація на умовах пандемії).
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що робота на
прикладі проаналізованих акаунтів українського букстаграму та буктьюбу
характеризує книжковий блог як сегмент блогосфери, репрезентує стратегії
представлення книжкової продукції у блогах та ефективні засоби просування
книги та тренду читання загалом у блогосфері, адже сучасні реалії вимагають
від інституцій книжкової індустрії і, загалом, сфери культури і мистецтва, які
прагнуть утримати та розширити читацьку аудиторію, шукати оптимальні
шляхи вирішення проблеми саме через системний підхід, зважаючи на розвиток
персональної, корпортивної блогосфери та з урахуванням мовного маркера
(переважній більшості є українськомовні).
Практичне значення результатів: Результати дослідження можуть бути
використані у практичній діяльності редакціями видань, які висвітлюють
проблеми культури читання, просування книжкової продукції; під час
викладання тематичних курсів на факультетах журналістики, ця робота може
стати у нагоді блогерам та інституціям книжкового ринку (видавництвам,
книгарням, бібліотекам), котрі прагнуть зайняти експертну нішу та просувати
книжкову продукцію й культуру читання в онлайні.
Теоретичне значення результатів: дослідження буде в нагоді студентам
освітніх програм спеціальностей «Журналістики», «Культура і мистецтво» при
написанні курсових і творчих проєктів або дипломних кваліфікаційних робіт.
EN : Politova O.O. Ukrainian BookTubes and Bookstagrams in Promoting the
Reading Trend. Zaporizhzhіa, 2021. 89 pр.
The rapid development of information technology in recent decades has
affected all spheres of human activity. Quantitative indicators of the Internet audience
are growing every year.It is impossible to imagine modern reading life outside the
media environment and the blogosphere, primarily because of their high
communication capabilities. This is the main factor forcing companies to think about
ways to interact with the virtual environment and to develop new ways to promote
products and services. Social networks provide a virtual platform for discussing what
has been read, initiating a dialogue; blogs are one of the most popular and effective
orientation tools in the literary process and the development of book communication;
the blogosphere changes the perspective of perception of book culture and reading
culture in general, offers non-standard approaches to its understanding.
The purpose of the work is to analyze the mechanisms of promoting the trend
of reading in Ukrainian booktubes and bookstagrams.
The paper uses typological analysis, classification, surveys, systems approach,
elements of the observation method, synchronous method.
The results we have achieved: we considered Ukrainian booktubes and
bookstagrams, described genres and functions of the blogosphere, analyzed the
mechanisms of promoting the reading trend in corporate and personal blogs, in the
discourses of promoting book production, culture in general, and through the prism of
popularizing the authors.
The value of research: can be used in practice by editors of publications
covering the problems of reading culture, promotion of book production; while
teaching thematic courses at the faculties of journalism.This work can be useful for
bloggers and book market institutions (publishers, bookstores, libraries) seeking to
occupy an expert niche and promote book production and reading culture online.