UA : У роботі проаналізовано теоретичні, методологічні і праксеологічні
виміри удосконалення механізму державного регулювання розвитку освіти в
умовах євроінтеграції, спрямованих на виявлення проблем освітнього
процесу. Розкрито теоретико-методологічні, організаційні засади державного
регулювання розвитку освіти у контексті євроінтеграційного процесу.
З’ясовано праксеологічні виміри євроінтеграції, по’вязані з пошуком напрямів
удосконалення державного регулювання розвитку освіти. Розроблено
практичні рекомендації державного регулювання розвитку освіти в умовах
пандемії COVID-19.
EN : The paper analyzes the theoretical, methodological and praxeological
dimensions of improving the mechanism of state regulation of educational
development in the context of European integration, aimed at identifying problems
of the educational process. Theoretical and methodological, organizational
principles of state regulation of education development in the context of the
European integration process are revealed. The praxeological dimensions of
European integration related to the search for ways to improve state regulation of
education development have been clarified. Practical recommendations for state
regulation of education development in the context of the COVID-19 pandemic have
been developed.