UA : Робота викладена на 70 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 75 джерел. Обʼєкт дослідження:емоційні порушення у дітей дошкільного віку. Предмет дослідження: психолого-педагогічні умови, що забезпечують здійснення корекції емоційних порушень у дітей старшого дошкільного віку. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити психолого-педагогічні умови здійснення корекції емоційних порушень у дітей старшого дошкільного віку. У роботі експериментально досліджено стан емоційного розвитку та емоційного благополуччя у дітей дошкільного віку; обґрунтувано вплив корекції емоційних порушень дошкільників в умовах закладу дошкільної освіти; розроблено і впроваджено в освітній процес корекційно-розвивальну освітню програму з проблеми емоційних порушень у дітей дошкільного віку.
EN : The work is presented on 70 pages of printed text. The list of links includes 75 sources. Object of research: emotional disorders in preschool children. Subject of research: psychological and pedagogical conditions that provide for the correction of emotional disorders in older preschool children. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the psychological and pedagogical conditions for the correction of emotional disorders in older preschool children. The state of emotional development and emotional well-being in preschool children was experimentally studied in the work; the influence of correction of emotional disorders of preschoolers in the conditions of preschool education institution is substantiated; developed and implemented in the educational process correctional and developmental educational program on the problem of emotional disorders in preschool children.