UA : Робота викладена на 134 сторінки, 10 таблиць, 14 рисунків, 3 додатки. Перелік посилань включає 47 джерел. Об’єкт дослідження: психологічне шкільне насилля. Психологічна проблема булінгу як психологічного насилля в українському суспільстві впродовж довгого проміжку часу залишалася стигматизованою, але із розвитком психологічної науки та впровадженням принципів інклюзивності, дитиноцентризму та педагогіки партнерства, з’явилося усвідомлення цієї проблеми та необхідності її вирішення, у тому числі і на державному рівні. Наукова новизна полягає в комплексному дослідженні особливостей самоставлення, їх впливу на прояви психологічного шкільного насилля у 10-11 класах та способи їхнього попередження.
EN : The work is presented on 134 pages, 10 tables, 14 figures, 3 appendices. The list of links includes 47 sources. Object of research: psychological school violence. The psychological problem of bullying as psychological violence in Ukrainian society has remained stigmatized for a long time, but with the development of psychological science and the introduction of inclusiveness, child-centeredness and partnership pedagogy, there is awareness of the problem and the need to solve it, including at the state level. The scientific novelty lies in a comprehensive study of the peculiarities of self-attitude, their impact on the manifestations of psychological school violence in grades 10-11 and ways to prevent them.