Інституційний репозитарій ЗНУ

Лінгвокогнітивний та прагматичний аспекти функціонування метафори в іспаномовному медіа дискурсі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дідух, Анна Віталіївна
dc.date.accessioned 2022-01-21T13:04:58Z
dc.date.available 2022-01-21T13:04:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6218
dc.description Дідух А. В. Лінгвокогнітивний та прагматичний аспекти функціонування метафори в іспаномовному медіа дискурсі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник О. В. Тєлкова. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 69 с. uk
dc.description.abstract UA : Об’єкт дослідження: когнітивна метафора в іспаномовному медіа дискурсі. Мета роботи: виявлення лінгвокогнітивних та прагматичних особливостей функціонування метафори в сучасному іспаномовному медіа дискурсі. Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії когнітивної метафори (Дж. Лакофф, М. Джонсон, А.П. Чудінов, М.М. Арутюнова, та ін.) та функціонування метафори у медіа дискурсі (О.Т. Дрібнюк, М.В, Ларіонова, А.М, Бахчоян та ін.), розроблені в лінгвістиці. Отримані результати: у медіа дискурсі метафори є необхідним компонентом у знаходженні непрямого, але яскравого способу вираження своїх думок авторами. В іспаномовному медіа дискурсі когнітивні метафори, що застосовуються авторами до сфери освіти класифікуються на антропоморфні, артефактні, природоморфні та соціоморфні. За даними дослідження найпоширенішими виявилися соціоморфні метафоричні моделі, що дозволяють розглядати освіту як суспільне явище. Також учасники та явища освітнього процесу зображаються за допомогою артефактних метафоричних моделей, що дозволяє вербалізувати освітні процеси через предмети, що їх оточують. Антропоморфні метафоричні моделі актуалізують концепти учасників освітнього процесу, наділяючи їх позитивними або негативними характеристиками властивими людині. Найменш поширені природоморфні метафори, що розкривають освітні реалії через концепти живої або неживої природи. uk
dc.description.abstract FR : El objeto del estudio en este trabajo es la metáfora cognitiva en el discurso mediático español. El objetivo consiste en identificación de características cognitivas y pragmáticas del funcionamiento de la metáfora en el discurso mediático español moderno. La base teórica y metodológica: los principios fundamentales de la teoría de la metáfora cognitiva (J. Lakoff y M. Johnson, A. Chudinov, M. Arutyunova, etc.) y el funcionamiento de la metáfora en el discurso mediático (O.Dribnyuk, M. Larionova, A. Bakhchoyan , etc.), desarrollados en la lingüística. Los resultados obtenidos: las metáforas son un componente necesario en el discurso mediático para hacer comparaciones, así como para encontrar una forma indirecta pero vívida de expresar opiniones sobre un fenómeno particular por parte de los autores. Las metáforas cognitivas utilizadas por los autores en el discurso mediático español en el campo de la educación se clasifican en antropomórficаs, de artefactos, naturales y sociomórficas. Según el estudio, lаs más habituales fueron los modelos metafóricos sociomórficos que nos permiten considerar la educación como un fenómeno social. Además, los fenómenos y los participantes en el proceso educativo se representan utilizando modelos metafóricos de artefactos, lo que permite a los lectores explicar el proceso educativo a través de los objetos que los rodean. Los modelos metafóricos antropomórficos en su mayoría permiten revelar los conceptos de los participantes en el proceso educativo, dotándolos de características positivas o negativas inherentes al hombre. Las menos comunes son las metáforas naturales que revelan realias educativas a través de los conceptos de naturaleza animada o inanimada. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject когнітивна метафора uk
dc.subject метафорична модель uk
dc.subject функціонування метафори uk
dc.subject медіа дискурс uk
dc.subject преса uk
dc.subject metáfora cognitiva uk
dc.subject modelo metafórico uk
dc.subject funcionamiento de la metáfora uk
dc.subject discurso mediático uk
dc.subject prensa uk
dc.title Лінгвокогнітивний та прагматичний аспекти функціонування метафори в іспаномовному медіа дискурсі uk
dc.type Магістерська робота uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу