dc.contributor.author |
Strashko, Iryna |
|
dc.contributor.author |
Страшко, Ірина Володимиріна |
|
dc.contributor.author |
Страшко, Ирина Владимировна |
|
dc.date.accessioned |
2018-04-20T08:03:21Z |
|
dc.date.available |
2018-04-20T08:03:21Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Strashko, I. Philosophical and educastional orientation of iTUNES university as a possibllity of satisfying individual needs for education / I Strashko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy / ed. V. Voronkova. - Zaporizhzhia, 2016. - Release 65 (2016). - p. 76 - 83 |
uk |
dc.identifier.uri |
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622 |
|
dc.description.abstract |
EN : The potential of іTunes University as a tool that allows every individual to realize personal
needs for education, self-education, and self-fulfillment is analyzed in the paper. The valuable
aspects of iTunes U application include epistemological, educational, creative opportunities;
openness, diversity, and heterogeneity; multifunctionality and interactivity. The author underlines
that effective practical use of iTunes U in national realities should include the development and
implementation of the strategy based on existing international experience, its adaptation to the
specific goals and objectives of teaching and learning. |
uk |
dc.description.abstract |
UA : В статті проаналізовано потенціал іTunes університету в якості інструменту, який
дозволяє реалізувати особисті потреби в освіті, самоосвіті та самореалізації. Показано,
що ціннісні аспекти застосування іTunes U включають в себе епістемологічні, освітні,
творчі можливості; відкритість, різноманітність і гетерогенність ресурсів;
багатофункціональність і інтерактивність. Зроблено висновок, що ефективне практичне
застосування іTunes U в національних реаліях повинне включати в себе розробку і реалізацію
стратегії на основі існуючого зар |
uk |
dc.description.abstract |
RU : В статье проанализирован потенциал iTunes университета как инструмента,
который позволяет реализовать индивидуальные потребности личности в образовании,
самообразовании и самореализации. Показано, что ценностные аспекты применения iTunes
U включают в себя эпистемологические, образовательные, творческие возможности;
открытость, разнообразие и гетерогенность ресурсов; многофункциональность и
интерактивность. Сделан вывод, что эффективное практическое применение iTunes U в
национальных реалиях должно включать в себя разработку и реализацию стратегии на
основе существующего зарубежного опыта, ее адаптацию к конкретным целям и задачам
преподавания и обучения. |
uk |
dc.language.iso |
en |
uk |
dc.publisher |
ЗДІА |
uk |
dc.subject |
iTunes University |
uk |
dc.subject |
podcast |
uk |
dc.subject |
educational potential |
uk |
dc.subject |
global learning process |
uk |
dc.subject |
selfeducation |
uk |
dc.subject |
self-fulfillment |
uk |
dc.subject |
language education |
uk |
dc.subject |
iTunes університет |
uk |
dc.subject |
подкаст |
uk |
dc.subject |
освітній потенціал |
uk |
dc.subject |
глобальний освітній процес |
uk |
dc.subject |
самоосвіта |
uk |
dc.subject |
самореалізація |
uk |
dc.subject |
мовна освіта |
uk |
dc.subject |
iTunes университет |
uk |
dc.subject |
образовательный потенциал |
uk |
dc.subject |
глобальный образовательный процесс |
uk |
dc.subject |
самообразование |
uk |
dc.subject |
самореализация |
uk |
dc.subject |
языковое образование |
uk |
dc.title |
Philosophical and educastional orientation of iTUNES University as a possibllity of satisfying individual needs for education |
uk |
dc.title.alternative |
Філософсько-освітня направленість іTunes U як можливість реалізації індивідуальних потреб особистості в освіті |
uk |
dc.title.alternative |
Философско-образовательная направленность iTunes U как возможность реализации индивидуальных потребностей личности в образовании |
uk |
dc.type |
Стаття |
uk |