Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Strashko, Iryna | |
dc.contributor.author | Страшко, Ірина Володимиріна | |
dc.contributor.author | Страшко, Ирина Владимировна | |
dc.date.accessioned | 2018-04-20T08:03:21Z | |
dc.date.available | 2018-04-20T08:03:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Strashko, I. Philosophical and educastional orientation of iTUNES university as a possibllity of satisfying individual needs for education / I Strashko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy / ed. V. Voronkova. - Zaporizhzhia, 2016. - Release 65 (2016). - p. 76 - 83 | uk |
dc.identifier.uri | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622 | |
dc.description.abstract | EN : The potential of іTunes University as a tool that allows every individual to realize personal needs for education, self-education, and self-fulfillment is analyzed in the paper. The valuable aspects of iTunes U application include epistemological, educational, creative opportunities; openness, diversity, and heterogeneity; multifunctionality and interactivity. The author underlines that effective practical use of iTunes U in national realities should include the development and implementation of the strategy based on existing international experience, its adaptation to the specific goals and objectives of teaching and learning. | uk |
dc.description.abstract | UA : В статті проаналізовано потенціал іTunes університету в якості інструменту, який дозволяє реалізувати особисті потреби в освіті, самоосвіті та самореалізації. Показано, що ціннісні аспекти застосування іTunes U включають в себе епістемологічні, освітні, творчі можливості; відкритість, різноманітність і гетерогенність ресурсів; багатофункціональність і інтерактивність. Зроблено висновок, що ефективне практичне застосування іTunes U в національних реаліях повинне включати в себе розробку і реалізацію стратегії на основі існуючого зар | uk |
dc.description.abstract | RU : В статье проанализирован потенциал iTunes университета как инструмента, который позволяет реализовать индивидуальные потребности личности в образовании, самообразовании и самореализации. Показано, что ценностные аспекты применения iTunes U включают в себя эпистемологические, образовательные, творческие возможности; открытость, разнообразие и гетерогенность ресурсов; многофункциональность и интерактивность. Сделан вывод, что эффективное практическое применение iTunes U в национальных реалиях должно включать в себя разработку и реализацию стратегии на основе существующего зарубежного опыта, ее адаптацию к конкретным целям и задачам преподавания и обучения. | uk |
dc.language.iso | en | uk |
dc.publisher | ЗДІА | uk |
dc.subject | iTunes University | uk |
dc.subject | podcast | uk |
dc.subject | educational potential | uk |
dc.subject | global learning process | uk |
dc.subject | selfeducation | uk |
dc.subject | self-fulfillment | uk |
dc.subject | language education | uk |
dc.subject | iTunes університет | uk |
dc.subject | подкаст | uk |
dc.subject | освітній потенціал | uk |
dc.subject | глобальний освітній процес | uk |
dc.subject | самоосвіта | uk |
dc.subject | самореалізація | uk |
dc.subject | мовна освіта | uk |
dc.subject | iTunes университет | uk |
dc.subject | образовательный потенциал | uk |
dc.subject | глобальный образовательный процесс | uk |
dc.subject | самообразование | uk |
dc.subject | самореализация | uk |
dc.subject | языковое образование | uk |
dc.title | Philosophical and educastional orientation of iTUNES University as a possibllity of satisfying individual needs for education | uk |
dc.title.alternative | Філософсько-освітня направленість іTunes U як можливість реалізації індивідуальних потреб особистості в освіті | uk |
dc.title.alternative | Философско-образовательная направленность iTunes U как возможность реализации индивидуальных потребностей личности в образовании | uk |
dc.type | Стаття | uk |