Інституційний репозитарій ЗНУ

Philosophical and educastional orientation of iTUNES University as a possibllity of satisfying individual needs for education

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Strashko, Iryna
dc.contributor.author Страшко, Ірина Володимиріна
dc.contributor.author Страшко, Ирина Владимировна
dc.date.accessioned 2018-04-20T08:03:21Z
dc.date.available 2018-04-20T08:03:21Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Strashko, I. Philosophical and educastional orientation of iTUNES university as a possibllity of satisfying individual needs for education / I Strashko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy / ed. V. Voronkova. - Zaporizhzhia, 2016. - Release 65 (2016). - p. 76 - 83 uk
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622
dc.description.abstract EN : The potential of іTunes University as a tool that allows every individual to realize personal needs for education, self-education, and self-fulfillment is analyzed in the paper. The valuable aspects of iTunes U application include epistemological, educational, creative opportunities; openness, diversity, and heterogeneity; multifunctionality and interactivity. The author underlines that effective practical use of iTunes U in national realities should include the development and implementation of the strategy based on existing international experience, its adaptation to the specific goals and objectives of teaching and learning. uk
dc.description.abstract UA : В статті проаналізовано потенціал іTunes університету в якості інструменту, який дозволяє реалізувати особисті потреби в освіті, самоосвіті та самореалізації. Показано, що ціннісні аспекти застосування іTunes U включають в себе епістемологічні, освітні, творчі можливості; відкритість, різноманітність і гетерогенність ресурсів; багатофункціональність і інтерактивність. Зроблено висновок, що ефективне практичне застосування іTunes U в національних реаліях повинне включати в себе розробку і реалізацію стратегії на основі існуючого зар uk
dc.description.abstract RU : В статье проанализирован потенциал iTunes университета как инструмента, который позволяет реализовать индивидуальные потребности личности в образовании, самообразовании и самореализации. Показано, что ценностные аспекты применения iTunes U включают в себя эпистемологические, образовательные, творческие возможности; открытость, разнообразие и гетерогенность ресурсов; многофункциональность и интерактивность. Сделан вывод, что эффективное практическое применение iTunes U в национальных реалиях должно включать в себя разработку и реализацию стратегии на основе существующего зарубежного опыта, ее адаптацию к конкретным целям и задачам преподавания и обучения. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher ЗДІА uk
dc.subject iTunes University uk
dc.subject podcast uk
dc.subject educational potential uk
dc.subject global learning process uk
dc.subject selfeducation uk
dc.subject self-fulfillment uk
dc.subject language education uk
dc.subject iTunes університет uk
dc.subject подкаст uk
dc.subject освітній потенціал uk
dc.subject глобальний освітній процес uk
dc.subject самоосвіта uk
dc.subject самореалізація uk
dc.subject мовна освіта uk
dc.subject iTunes университет uk
dc.subject образовательный потенциал uk
dc.subject глобальный образовательный процесс uk
dc.subject самообразование uk
dc.subject самореализация uk
dc.subject языковое образование uk
dc.title Philosophical and educastional orientation of iTUNES University as a possibllity of satisfying individual needs for education uk
dc.title.alternative Філософсько-освітня направленість іTunes U як можливість реалізації індивідуальних потреб особистості в освіті uk
dc.title.alternative Философско-образовательная направленность iTunes U как возможность реализации индивидуальных потребностей личности в образовании uk
dc.type Стаття uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу