UA : Робота викладена на 70 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 50 джерел. Обʼєкт дослідження:освітній процес у початковій школі. Предмет дослідження:педагогічні умови запровадження компетентнісного підходу до навчання. Мета дослідження: теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка педагогічних умов запровадження компетентнісного підходу до навчання. У роботі визначено сутність компетентності як педагогічного явища; охарактеризовано особливості формування ключових компетентностей молодших школярів; досліджено стан сформованості ключових компетентностей учнів; визначено педагогічні умови реалізації компетентнісного підходу до навчання молодших школярів.
EN : The work is presented on 70 pages of printed text. The list of links includes 50 sources. Object of research: educational process in primary school. Subject of research: pedagogical conditions for the introduction of a competency-based approach to learning. The purpose of the study: theoretical justification and experimental verification of pedagogical conditions for the introduction of a competency-based approach to learning. The essence of competence as a pedagogical phenomenon is determined in the work; the peculiarities of formation of key competencies of junior schoolchildren are characterized; the state of formation of key competencies of students is investigated; pedagogical conditions of realization of the competence approach to training of younger schoolboys are defined.