UA : В статті досліджується постмодерністський дискурс «риторики економіки», що
відкриває нові перспективи логічного аналізу. Показано особливості логіки викладу позиції
Д.Макклоски, аргументи якої обґрунтовують економічну науку в якості риторики.
Виступаючи співмірністю засобів і мети в мові економічної теорії, риторика презентує
себе в якості «економіка мови», наукою про розподіл блага для людей. Для обґрунтування
своїх положень економічна наука використовує в якості аргументів факти, метафори,
положення логіки, історії, що дозволяє глибше зрозуміти наукові тексти. В статті
доводиться, що предметом риторики економіки є діалог, який ведуть між собою
економісти з метою переконати один одного в тій чи іншій істині. Дана обставина
відкриває нові перспективи для розвитку логіки і філософії.
RU : В статье исследуется постмодернистский дискурс «риторики экономики», что
открывает новые перспективы для логического анализа. Показаны особенности логики
изложения позиции Д. Макклоски, аргументы которой обосновывают экономическую науку в
качестве риторики. Выступая соразмерностью средств и цели в языке экономической
теории, риторика представляет себя в качестве «экономики языка», науки о распределении
блага для людей. Для обоснования своих положений экономическая наука использует в
качестве аргументов факты, метафоры, положения логики, истории, что позволяет
глубже понять научные тексты. В статье доказывается, что предметом риторики
экономики является диалог, который ведут между собой экономисты с целью убедить друг
друга в той или иной истине. Данное обстоятельство открывает новые перспективы для
развития логики и философии.
EN : The article examines a postmodern discourse of "rhetoric of economics", which opens new
perspectives of logical analysis. The features of logic in presentation of D.Mccloskey’s position is
shown, her arguments justify the economics as rhetoric. Appearing as a proportionality of means
and goals in the language of economic theory, rhetoric represent itself as an “economy of
language”, a science about a distribution of goods for people. To justify its provisions, economics
argues with facts, metaphors, the position of logic, history, that allows a deeper understanding of
scientific texts. The article proves that the subject of rhetoric of economics is a dialogue, that leads
the economists to convince each other in some truth. This fact opens new perspectives for the
development of logic and philosophy.