UA : Робота викладена на 100 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 91 джерело. Мета дослідження: теоретичнo oбґрунтувати та експериментальнo пeрeвірити пeдагогічні умови запровадження та використання LEGO-технологій, зокрема методики «Шiсть цеглинoк» в освітньoму простoрі пoчaткoвої шкoли. Об’єкт дослідження: освітнє середовище початкової школи. Предмет дослідження: педагогічні умови запровадження методики «Шість цеглинок» в початковій школі. У роботі з’ясовано сутність інтеграції ігрових технологій в освітній простір початкової школи; проаналізовано зміст інноваційного педагогічного досвіду впровадження ігрових технологій в початковій школі; охарактеризовано критерії, показники та рівні сформованості пізнавальної мотивації молодших школярів; обґрунтувано педагогічні умови запровадження методики «Шість цеглинок» в початковій школі.
EN : The work is presented on 100 pages of printed text. The list of references includes 91 sources. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the pedagogical conditions for the introduction and use of LEGO-technologies, in particular the method of "Six bricks" in the educational space of primary school. Object of research: primary school educational environment. Subject of research: pedagogical conditions for the introduction of the method "Six bricks" in primary school. The essence of integration of game technologies into the educational space of primary school is clarified in the work; the content of innovative pedagogical experience of introduction of game technologies in primary school is analyzed; criteria, indicators and levels of formation of cognitive motivation of junior schoolchildren are characterized; the pedagogical conditions of introduction of the method "Six bricks" in primary school are substantiated.