UA : Робота викладена на 73 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 80 джерел. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність використання педагогічних умов із розвитку творчих здібностейдітей молодшого дошкільного віку засобами образотворчої діяльності. Об’єкт дослідження: розвиток творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку. Предмет дослідження: педагогічні умови розвитку творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку засобами образотворчої діяльності. У роботі проаналізовано сутність ключових понять дослідження; з’ясувано стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці сучасної дошкільної освіти; розроблено критерії та показники, виявлено рівні розвитку творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку засобами образотворчої діяльності; теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено використання педагогічних умов із розвитку творчих здібностей дітей молодшого дошкільного віку.
EN : The work is presented on 73 pages of printed text. The list of links includes 80 sources. The purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of the use of pedagogical conditions for the development of creative abilities of preschool children by means of artistic activity. Object of research: development of creative abilities of children of younger preschool age. Subject of research: pedagogical conditions of development of creative abilities of children of younger preschool age by means of art activity. The essence of key research concepts is analyzed in the work; the state of the researched problem in the pedagogical theory and practice of modern preschool education is clarified; criteria and indicators are developed, levels of development of creative abilities of children of younger preschool age by means of art activity are revealed; theoretically substantiated and experimentally tested the use of pedagogical conditions for the development of creative abilities of young preschool children.