UA : Проблема ідеалу залишається у ХХІ столітті актуальною для дослідження.
Взаємовідносини між ідеалом та його практичним втіленням є гострою темою для дискусій
в сучасній філософії, політології, теорії державного управління. Мета статті - надати
теоретико-методологічний аналіз розуміння ідеалу, розглянути ідеал як функціональну
систему. Тому основним методом – є метод системно-структурного аналізу. Сучасне
полісистемне бачення проблеми ідеалу базується на теорії динамічних систем, що надає
можливість досліджувати ідеал як ідентичність на межі деструкцій, втрати
ідентичності та тих процесів, що пов’язані з глобалізацією, з метаекологічним
контекстом, з соціокультурними трансформаціями. Діалог культур у глобалізаційних
процесах призводить до адаптації однієї культури іншою. «Щеплення» ідеалів часто-густо
призводить до перетворення культури, яка колонізує у культуру, яка здатна до адаптації.
Формуються ідеали як актори метакультурних відносин, актори цивілізаційного процесу.
Це стає запорукою методологічного аналізу ідеалу як функціональної системи.
RU : Проблема идеала остается в ХХІ веке актуальной для исследования. Взаимосвязь
между идеалом и его практическим воплощением является острой темой для дискуссий в
современной философии, политологии, теории государственного управления. Цель статьи –
дать теоретико-методологический анализ понимания идеала, рассмотреть идеал как
функциональную систему. Поэтому основным методом исследования есть метод
системно-структурного анализа. Современное полисистемное видение проблемы идеала
базируется на теории динамических систем, что дает возможность исследовать идеал как
идентичность на границе деструкций, утраты идентичности и тех процессов, которые
связаны с глобализацией, с метаэкологическим контекстом, с социокультурными
трансформациями. Диалог культур в глобализационных процессах ведет к адаптации одной
культуры другой. «Прививка» идеалов нередко приводит к перевоплощению культуры,
которая колонизирует, в культуру, которая способна к адаптации. Формируются идеалы
как акторы метакультурных отношений, акторы цивилизационного процесса. Это дает
возможность методологического анализа идеала как функциональной системы