UA : Робота викладена на 111 сторінках друкованого тексту, містить 5 таблиць, 5 рисунків. Перелік посилань включає 86 джерел. Об’єкт дослідження: пізнавальна діяльність студентів закладу вищої освіти. Предмет дослідження: активізація пізнавальної діяльності студентів шляхом використання аудіовізуальних засобів навчання. Мета дослідження полягає в розробці методики формування активізації пізнавальної діяльності студентів педагогічних спеціальностей аудіовізуальними засобами навчання, теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці її ефективності. У роботі проаналізовано активізацію пізнавальної діяльності студентів як педагогічну проблему; розглянуто напрями активізації пізнавальної діяльності студентів; визначено роль аудіовізуальних засобів навчання в активізації пізнавальної діяльності студентів; обґрунтовано компоненти, критерії та показники активізації пізнавальної діяльності студентів; проведено експериментальне дослідження активізації пізнавальної діяльності студентів педагогічних спеціальностей. Наукова новизна дослідження: уточнено сутність та структуру пізнавальної діяльності студентів; визначено компоненти, критерії і показники пізнавальної діяльності студентів; емпірично встановлено рівні розвитку пізнавальної діяльності студентів – майбутніх учителів історії.
EN : The work is presented on 111 pages of printed text, contains 5 tables, 5 figures. The list of references includes 86 sources. Object of research: cognitive activity of students of higher education institution. Subject of research: activation of students' cognitive activity through the use of audiovisual teaching aids. The purpose of the research is to develop a method of forming the activation of cognitive activity of students of pedagogical specialties by audiovisual teaching aids, theoretical substantiation and experimental verification of its effectiveness. The paper analyzes the activation of students' cognitive activity as a pedagogical problem; the directions of activization of cognitive activity of students are considered; the role of audiovisual teaching aids in activating students' cognitive activity is determined; the components, criteria and indicators of activation of students' cognitive activity are substantiated; an experimental study of the activation of cognitive activity of students of pedagogical specialties was conducted. Scientific novelty of the research: the essence and structure of students' cognitive activity are specified; components, criteria and indicators of students' cognitive activity are determined; empirically established levels of development of cognitive activity of students - future history teachers.