dc.description.abstract |
UA : Об’єкт дослідження: природній пейзаж в художньому тексті.
Мета роботи: виділення лінгвістичних засобів, які характеризують
емоційно психологічний стан персонажів у новелах Мопассана.
Теоретично методологічні засади дослідження: основні
характеристики художнього тексту (І. Р. Гальперін, Р. Барт, Н. Д. Арутюнова,
О. П. Воробйова, та інш і), дослідження поняття «пейзаж» в художньому
тексті ( І. Анісімова, М. Овсянікова, П. Волинський, М. Коцюбинська, Г.
Сидоренко, К. К. Арсеньєв, С. Сідорцова, та інші), дослідження емотивного
тексту та його ознак (Шаховський В. І., Красавський Н. А.).
Отримані результати: було виділено наступні категорії художнього
тексту: зв’язність, цілісність, членимість, інформативність,
антропоцентричність, континуум, інтертекстуальність. Розрізняють головні
характеристики художнього тексту: структурно композ иційні та художньо
естетичні. На сьогоднішній день термін «пейзаж» використовується в
багатьох сферах життєдіяльності. Окрім загальновживаного значення
«природний пейзаж», активно вживається в політичному середовищі
(політичний пейзаж), а також для позначе ння особистісного чуттєвого
сприйняття світу. Поняття емоційність та емотивність розглядаються на рівні
мови та відображають дзеркальні процеси. В свою чергу текст вважається
емотивним, якщо він відповідає певним параметрам: передає інформацію про
почуття, а не факти; характеризується емоційними намірами спілкування. |
uk |