dc.contributor.author |
Лаговськая, Анна Іванівна |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-29T20:52:52Z |
|
dc.date.available |
2022-12-29T20:52:52Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9804 |
|
dc.description |
Лаговська А. І. Соціально-педагогічна профілактика конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Т. Г. Соловйова. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 61 с. |
uk |
dc.description.abstract |
UA : Кваліфікаційна робота: 61 с., 64 джерела.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати соціально-педагогічні умови профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю (в умовах територіального центру соціального обслуговування).
Об’єкт дослідження: процес соціально-педагогічної профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю.
Предмет – соціально-педагогічні умови профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю (в умовах територіального центру соціального обслуговування).
Методи дослідження: - загальні методи наукового пізнання: діалектичний, логічний, історичний; теоретичні: аналіз літературних джерел з метою визначення науково-теоретичного підґрунтя дослідження, аналіз і синтез передового науково-практичного досвіду з даної проблеми; аналіз нормативних документів для визначення нормативно-правового підґрунтя дослідження; емпіричні: діагностичні методи, відповідні завданням дослідження спостереження, порівняння.
Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до процесу профілактики конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю.
Практичне значення роботи полягає у розробці програми та практичних рекомендацій щодо профілактики конфліктної поведінки молоді з інвалідністю.
Галузь використання: установи соціального захисту; заклади освіти. |
uk |
dc.description.abstract |
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (64 items), 4 addenda on 10 pages. The qualifying work volume is 78 pages long, 61 of them – main text.
The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of prevention of conflict behavior among youth with disabilities.
The research object: to theoretically substantiate the socio-pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among young people with disabilities (in the conditions of the territorial social service center).
The research subject: the process of socio-pedagogical prevention of conflict behavior among young people with disabilities.
The research purpose: socio-pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among young people with disabilities (in the conditions of a territorial social service center).
The research tasks are:
- reveal the essence of the concepts "social and pedagogical prevention of conflict behavior", youth with disabilities as a subject of conflict interaction;
- determine the content, forms and methods of socio-pedagogical prevention of interpersonal conflicts among young people with disabilities;
- justify social and pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among youth with disabilities.
The part 1 "Theoretical foundations of the prevention of conflict behavior among youth with disabilities" examines the essence of the concept and the main approaches to the scientific understanding of the conflict phenomenon; considers youth with disabilities as a subject of interpersonal interaction; highlights the prevention of conflict behavior as a socio-pedagogical problem; determines the essence and content of socio-pedagogical prevention of conflict behavior among youth with disabilities.
The part 2 "Activities of a social pedagogue regarding the prevention of conflict behavior among young people with disabilities" determines the criteria, indicators and levels of formation of skills of conflict-free interaction; justifies the socio-pedagogical conditions for the prevention of conflict behavior among youth with disabilities and describes practical recommendations for the prevention of conflict behavior among youth with disabilities. |
uk |
dc.language.iso |
uk |
uk |
dc.subject |
конфлікт |
uk |
dc.subject |
молодь |
uk |
dc.subject |
інвалідність |
uk |
dc.subject |
конфліктна поведінка |
uk |
dc.subject |
міжособистісний конфлікт |
uk |
dc.subject |
соціальна ізоляція |
uk |
dc.subject |
conflict |
uk |
dc.subject |
youth |
uk |
dc.subject |
disability |
uk |
dc.subject |
conflict behavior |
uk |
dc.subject |
interpersonal conflict |
uk |
dc.subject |
social isolation |
uk |
dc.title |
Соціально-педагогічна профілактика конфліктної поведінки серед молоді з інвалідністю |
uk |
dc.type |
Магістерська робота |
uk |