Інституційний репозитарій ЗНУ

Сутність і культурні кореляти мислення: теоретичний аспект

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гальченко, Максим Сергійович
dc.contributor.author Гальченко, Максим Сергеевич
dc.contributor.author Halchenko, Maksym
dc.date.accessioned 2018-11-16T11:36:23Z
dc.date.available 2018-11-16T11:36:23Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Гальченко, М. С. Сутність і культурні кореляти мислення: теоретичний аспект. / М. С. Гальченко // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2018. - Вип. 73 (2018). - C. 144 - 123 uk
dc.identifier.uri https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/982
dc.description ORCID 0000-0002-8151-530X uk
dc.description.abstract UA : Актуальність теми дослідження полягає в аналізі проблеми мислення, однієї з найважливіших здатностей людини, яке сьогодні в поєднанні із знанням постає засобом творення нового світу і людини. Мета дослідження – виявлення основних змістовних навантажень мислення в процесі його формування і розвитку в системі різних інтелектуально-пізнавальних практик, в культурі комунікації, що обумовлює його роль в освоєнні і перетворенні оточуючої реальності – природної, соціальної, духовної. Цілі дослідження – виявити основні напрямки розвитку мислення – логічний, філософський, психологічний, розкрити зміст концепції «продуктивного мислення», його розвиток в класичній гносеології і постнекласичній філософії науки, які показують полізмістовність феномену мислення. Методологія дослідження – використані аналітико-історичний, контамінаційний, раціонально-евристичний методи, які дозволяють здійснити системний аналіз мислення, яке набувало найрізноманітніших форм і способів в історії філософії і культури; методи сучасного соціально-філософського і когнітивного аналізу показали взаємозв’язок теоретичних засад мислення з практичними засадами. Результат дослідження – концептуалізація проблеми мислення як дієвого інтелектуального, евристичного, пізнавально- теоретичного інструмента в розвитку знання, опредметнене в поняттях, принципах, законах. Важливим аспектом є також встановлення ролі мислення в процесі розвитку наукового знання, в створенні нових парадигм пізнання. Результатом аналізу є вироблення науково-теоретичних і методологічних підходів у виявленні евристичної, творчої сутності мислення, вплив якого на об’єктивний і суб’єктивний світ обумовлює їх трансформацію і перехід до нової якості. Висновок – вирішення теоретичних проблем інтелектуально-мисленнєвої діяльності як фактору становлення і розвитку філософії, культури і творчої діяльності людини. uk
dc.description.abstract EN : The significance of the research topic is found in the analysis of the problem of thinking, one of the most important abilities of man, which today, in combination with knowledge, appears as a means of creating a new world and man. The purpose of the study is to identify the main content load of thinking in the process of its formation and development in the system of various intellectual and cognitive practices, in the culture of communication, which determines its role in the acquisition and transformation of the surrounding reality - natural, social, spiritual. Objectives of the study - to identify the main directions of development of thinking - logical, philosophical, psychological, to reveal the content of the concept of "productive thinking", its development in classical epistemology and post-classical philosophy of science, which show the polymeaningfulness of the phenomenon of thinking. Methodology of the research - analytical-historical, contaminant, rational-heuristic methods are used, which allows to carry out a systematic analysis of thinking, which acquired a variety of forms and means in the history of philosophy and culture; methods of contemporary socio-philosophical and cognitive analysis showed the relationship of theoretical foundations of thinking with practical principles. The result of the study is the conceptualization of the problem of thinking as an effective intellectual, heuristic, cognitive and theoretical tool in the development of knowledge, objectivized in concepts, principles, and laws. The establishment of the role of thinking in the development of scientific knowledge, in the creation of new paradigms of knowledge is also an important aspect. The result of the analysis is the development of scientific-theoretical and methodological approaches in identifying the heuristic, creative essence of thinking, whose influence on the objective and subjective world causes their transformation and the transition to a new quality. Conclusion - the solution of theoretical problems of intellectual and intellectual activity as a factor in the formation and development of philosophy, culture and creative activity of man. uk
dc.description.abstract RU : Актуальность темы исследования состоит в анализе проблемы мышления, одной из наиболее важныхспособностей человека, которая сегодня в соединении со знаниями предстает способом создания нового мира и человека. Цель исследования – выявление основных содержательных нагрузок мышления в процессе его формирования и развития в системе разных интеллектуально-познавательных практик, в культуре коммуникации, что обуловливает его роль в освоении и преобразовании окружающей действительности – природной, социальной, духовной. Цели исследования – выявить основные направления развития мышления – логическое, философское, психологическое, раскрыть содержание концепции «продуктивного мышления», его развитие в классической гносеологии и постнеклассической философии науки, которые показывают полисодержательность феномена мышления. Методология исследования – использованы аналитико-исторический, контаминационный, рационально-эвристический, которые позволяют осуществить системный анализ мышления, который требовал самых разнообразных форм и способов в истории философии и культуры; методы современного социально- философского и когнитивного анализа показали вазаимосвязь теоретических основ мышления с практическими основами. Результат исследования - концептуализация проблемы мышления как действенного интеллектуального, эвристического, познавательно-теоретического инструмента в развитии знания, опредмеченное в понятиях, принципах, законах. Важным аспектом есть также выявление роли мышления в процессе развития научного знания, в создании новых парадигм познания. Результатом анализа есть выработка научно-теоретических и методологических подходов в выявлении эвристической, творческой сущности мышления, влияние которого на объективный и субъективный мир обусловливает трансформацию и переход к новому качеству. Вывод – решение теоретических проблем интеллектуально-мыслительной деятельности как фактора становления и развития философии, культуры и творческой деятельности человека. uk
dc.language.iso uk uk
dc.publisher ЗДІА uk
dc.subject мислення uk
dc.subject знання uk
dc.subject культура uk
dc.subject метод uk
dc.subject пізнання uk
dc.subject філософія uk
dc.subject творчість uk
dc.subject когнітивний uk
dc.subject thinking uk
dc.subject knowledge uk
dc.subject culture uk
dc.subject method uk
dc.subject cognition uk
dc.subject philosophy uk
dc.subject creativity uk
dc.subject cognitive uk
dc.subject мышление uk
dc.subject знание uk
dc.subject познание uk
dc.subject философия uk
dc.subject творчество uk
dc.subject когнитивный uk
dc.title Сутність і культурні кореляти мислення: теоретичний аспект uk
dc.title.alternative Essence and cultural correlations of thinking: theoretical aspect uk
dc.title.alternative Сущность и культурные корреляты мышления: теоретический аспект uk
dc.type Стаття uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу