UA : Робота викладена на 54 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 64 джерела. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати проблему розвитку емоційного інтелекту молодших школярів засобами ігрових технологій в контексті реформи Нової української школи. Об’єктом дослідження: розвиток емоційного інтелекту дітей молодшого шкільного віку. Предмет дослідження: ігрові технології як засіб розвитку емоційного інтелекту дітей молодшого шкільного віку. У кваліфікаційній роботі проаналізовано проблему емоційного інтелекту у наукових дослідженнях; визначено вікові особливості розвитку емоційного інтелекту молодших школярів; обґрунтовано шляхи розвитку емоційного інтелекту молодших школярів; запропоновано діагностичний інструментарій для визначення рівня емоційного інтелекту молодших школярів; надано методичні рекомендації щодо застосування ігрових технології для розвитку емоційного інтелекту молодших школярів.
EN : The work is presented on 54 pages of printed text. The list of references includes 64 sources. The purpose of the study: to theoretically substantiate the problem of the development of emotional intelligence of younger schoolchildren by means of game technologies in the context of the reform of the New Ukrainian School. The object of the study: the development of emotional intelligence of children of primary school age. The subject of the study: game technologies as a means of developing the emotional intelligence of children of primary school age. The qualification work analyzed the problem of emotional intelligence in scientific research; the age-specific features of the development of emotional intelligence of younger schoolchildren are determined; ways of developing the emotional intelligence of younger schoolchildren are substantiated; a diagnostic toolkit for determining the level of emotional intelligence of younger schoolchildren is proposed; methodical recommendations on the use of game technology for the development of emotional intelligence of younger schoolchildren are given.