UA : Робота викладена на 55 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 54 джерела. Мeтa досліджeння: тeорeтичнообґрунтувaти пeдaгогічні умови з розвитку творчих здібностeй дітeй стaршого дошкільного віку в процeсі сприймaння творів живопису. Об’єкт досліджeння: процeс розвитку творчих здібностeй в дітeй стaршого дошкільного віку. Прeдмeт досліджeння: пeдaгогічні умови з розвитку творчих здібностeй дітeй стaршого дошкільного віку в процeсі сприймaння творів живопису. У кваліфікаційній роботі проаналізовано сутність ключових понять дослідження; з’ясовано стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці у дошкільній освіті; розроблено критерії та показники, відповідні індикатори розвитку творчих здібностей в процесі сприймання творів живопису дітьми старшого дошкільного віку; теоретично обґрунтовано педагогічні умови з розвитку творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку в процесі сприймання творів живопису.
EN : The work is presented on 55 pages of printed text. The list of references includes 54 sources. The purpose of the research: to theoretically justify pedagogical conditions for the development of creative abilities of older preschool children in the process of perceiving works of art. Object of research: the process of development of creative abilities in children of older preschool age. The subject of the research: pedagogical conditions for the development of creative abilities of older preschool children in the process of perceiving works of art. The qualification work analyzed the essence of the key concepts of the research; the state of the investigated problem in pedagogical theory and practice in preschool education is clarified; developed criteria and indicators, corresponding indicators of the development of creative abilities in the process of perceiving works of art by children of older preschool age; pedagogical conditions for the development of creative abilities of older preschool children in the process of perceiving works of art are theoretically substantiated.