UA : Робота викладена на 50 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 40 джерел. Мета дослідження: виявити, науково обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови використання дидактичної гри у сенсорному вихованні дітей молодшого дошкільного віку. Об’єкт дослідження: процес сенсорного виховання дітей молодшого дошкільного віку. Предмет дослідження: педагогічні умови використання дидактичної гри у сенсорному вихованні дітей молодшого дошкільного віку. У кваліфікаційній роботі розкрито теоретичні аспекти сенсорного виховання дітей дошкільного віку; охарактеризовано методику роботи з сенсорного виховання із дітьми молодшого дошкільного віку; виявлено вплив занять та дидактичних ігор на сенсорне виховання дітей молодшого дошкільного віку; розроблено та експериментально перевірено педагогічні умови використання дидактичної гри у сенсорному вихованні дітей молодшого дошкільного віку.
EN : The work is presented on 50 pages of printed text. The list of references includes 40 sources. The purpose of the research: to identify, scientifically justify and experimentally verify the pedagogical conditions of using a didactic game in the sensory education of children of younger preschool age. The object of the study: the process of sensory education of children of younger preschool age. The subject of the study: pedagogical conditions of using a didactic game in the sensory education of children of younger preschool age. The theoretical aspects of sensory education of preschool children are revealed in the qualification work; the method of working with sensory education with children of younger preschool age is characterized; the impact of classes and didactic games on the sensory education of children of younger preschool age was revealed; Pedagogical conditions for the use of didactic games in the sensory education of children of younger preschool age were developed and experimentally tested.