Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1014
Title: | Маркетингова стратегія: сутність та методика формування. |
Other Titles: | Маркетинговая стратегия: сущность и методика формирования. Marketing strategy: the essence and methodology of formation. |
Authors: | Павлішина, Н. М. Павлишина, Н. М. Pavlishina, N. M. Рясна, Г. В. Рясная, Г. В. Ryasna, G. V. |
Keywords: | маркетингова стратегія підприємство цілі методика формування процес маркетинговая стратегия предприятие цели методика формирования процесс marketing strategy enterprise goals methodology of formation process |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | ЗДІА |
Citation: | Павлішина, Н. М. Маркетингова стратегія: сутність та методика формування. / Н. М. Павлішина, Г. В. Рясна //Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. О. В. Коваленко. - Запоріжжя, 2017. - Вип. 6 (12). - C. 126 - 130 |
Abstract: | UA : У статті розглянуто різні підходи до трактування поняття «маркетингова стратегія». На основі узагальнення розглянутих підходів відзначено основні риси, які їй притаманні. Розглянуто ключові етапи
процесу розроблення маркетингової стратегії підприємства та розкрито їх зміст. Запропоновано розширення систематизації наявних методів формування стратегій маркетингу. RU :В статье рассмотрены различные подходы к трактовке понятия «маркетинговая стратегия». На основе обобщения рассмотренных подходов отмечены основные черты, которые ей присущи. Рассмотрены ключевые этапы процесса разработки маркетинговой стратегии предприятия и раскрыто их содержание. Предложено расширение систематизации существующих методов формирования стратегий маркетинга. EN :The article deals with different approaches to the interpretation of the concept of «marketing strategy». On the basis of the generalization of the considered approaches, the main features, which are inherent to it, are noted. The key stages of the process of development of the marketing strategy of the enterprise are considered and their content is disclosed. The proposed expansion of systematization of existing methods of marketing strategy formation. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1014 |
Appears in Collections: | Економічний вісник |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.