Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12361
Title: Арт-терапія як спосіб корекції девіантної поведінки підлітків
Authors: Ярмачок, Катерина Дмитрівна
Keywords: девіантність
девіантна поведінка
важкі підлітки
арт-терапія
підлітковий вік
deviance
deviant behavior
difficult teenagers
art-therapy
adolescent age
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 38 сторінках друкованого тексту, 7 рисунків, 4 додатка. Перелік посилань включає 28 джерел. Об’єкт дослідження: важкі підлітки. Сучасні підлітки характеризуються труднощами у взаєминах з оточуючими людьми, поверхневими почуттями, звичкою жити за вказівкою інших, складністю у взаємовідносинах, порушеннями у сфері самосвідомості (що проявляється в різних формах агресивної та деструктивної поведінки). Їм характерні відхилення у спілкуванні з дорослими, що призводить до переживання своєї непотрібності, втрати своєї цінності та цінності іншої людини. Найбільш рельєфно типові особливості важковиховуваної дитини виявляються у підлітковому віці, не випадково цей вік також часто називають «важким». Тому дослідження специфіки прояву деструктивної поведінки в підлітковому віці та способів корекції такої поведінки, допоможуть психологам та соціологам надати допомогу таким дітям. І завдяки соціально-психологічній профілактиці важкої поведінки підлітків, застерегти молодь від розвитку порушень у сфері самосвідомості. Наукова новизна полягає в тому, що обґрунтовано та досліджено специфіку використання арт-терапії як способу корекції девіантної поведінки у важких підлітків; розширено, уточнено та доповнено вивчення наступних особистісних утворень: суспільної адаптованості, ініціативності, автономності, моральності, тривожності важких підлітків; набуло подальшого розвитку вивчення особливостей використання арт-терапії як інноваційного засобу корекції девіантної поведінки.
EN : The work is presented on 38 pages of printed text, 7 figures, 4 appendices. The list of references includes 28 sources. The object of the study: difficult teenagers. Modern teenagers are characterized by difficulties in relationships with the people around them, superficial feelings, the habit of living according to the instructions of others, difficulty in relationships, violations in the field of self-awareness (which manifests itself in various forms of aggressive and destructive behavior). They are characterized by deviations in communication with adults, which leads to experiencing their uselessness, loss of their value and the value of another person. The most typical characteristics of a child with difficult upbringing are revealed in adolescence, it is no coincidence that this age is also often called "difficult". Therefore, research into the specifics of the manifestation of destructive behavior in adolescence and ways to correct such behavior will help psychologists and sociologists provide assistance to such children. And thanks to the socio-psychological prevention of difficult behavior of teenagers, to warn young people against the development of violations in the sphere of self-awareness. The scientific novelty is that the specifics of using art therapy as a way of correcting deviant behavior in difficult teenagers have been substantiated and investigated; the study of the following personal formations has been expanded, clarified and supplemented: social adaptability, initiative, autonomy, morality, anxiety of difficult teenagers; the study of the peculiarities of the use of art therapy as an innovative means of correction of deviant behavior gained further development.
Description: Ярмачок К. Д. Арт-терапія як спосіб корекції девіантної поведінки підлітків : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник І. В. Козич. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 38 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/12361
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ярмачок К.Д..pdfРобота бакалавра938.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.