Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17275
Title: Методика вивчення історії рідного краю 1914–1945 рр. у закладах загальної середньої освіти
Authors: Концур, Катерина Олександрівна
Keywords: методика
методологія
стратегія
краєзнавство
рідний край
дисципліна
methodology
strategy
local history
native region
discipline
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Об’єкт дослідження: Історія рідного краю, зокрема –Запорізької області в контексті історії України як складової всесвітньої історії у період 1914–1945 рр. Предмет дослідження: Методика вивчення історії рідного краю 1914–1945 рр. у закладах загальної середньої освіти. Мета роботи: Полягає в теоретичному та емпіричному розгляді проблем вивчення рідного краю в школі. Наукова новизна: Вивчення історії рідного краю допомагає учням усвідомити свою культурну приналежність, ідентичність в її етнічних, регіонально-локальних та ін. проявах, сформованих історично. Тому вивчення методик викладання з даної теми завжди є актуальним. У ході дослідження автор прийшов до таких висновків: Досліджено особливості історичної доби 1914–1945 рр. на території краю, а саме географічний та економічний контекст, етнічне та культурне розмаїття, сільськогосподарські зміни та перша і друга світова війна, на території краю. Проаналізовано інформаційний та методичний потенціал джерел, а саме музейні та культурні пам’ятки, методологічні посібники та підручники з історії рідного краю. Сформовані тези, щодо важливості вивчення історії рідного краю для старшокласників: формування ідентичності та приналежності, збереження культурної спадщини, натхнення до змін, розвиток національно-культурної пам’яті. Визначені новації, щодо вивчення предмету в школі. Надані практичні рекомендації на прикладах проведення уроків з історії рідного краю, на основі проаналізованих, у ході праці, підручників з історії України та підручників з історії Запорізького краю, для шкіл.
EN : Object of research: History of the native region, in particular - Zaporizhzhia region in the context of the history of Ukraine as a component of world history in the period 1914-1945. The subject of the study: Methodology of studying the history of the native region 1914–1945 in general secondary education institutions. The purpose of the work: It is a theoretical and empirical consideration of the problems of studying one's native land at school. Scientific novelty: Studying the history of the native land helps students to realize their cultural affiliation, identity in its ethnic, regional, local, etc. historically formed manifestations. Therefore, the study of teaching methods on this topic is always relevant. During the research, the author came to the following conclusions: The peculiarities of the historical period of 1914–1945 in the territory of the region, namely the geographical and economic context, ethnic and cultural diversity, agricultural changes and the First and Second World Wars, were studied in the territory of the region. The informational and methodical potential of the sources, namely museum and cultural monuments, methodological manuals and textbooks on the history of the native land, was analyzed. Formed theses regarding the importance of studying the history of the native land for high school students: formation of identity and belonging, preservation of cultural heritage, inspiration for change, development of national and cultural memory. Innovations regarding the study of the subject at school have been identified. Practical recommendations are given on the examples of conducting lessons on the history of the native region, based on the textbooks on the history of Ukraine and textbooks on the history of the Zaporizhia region, analyzed in the course of the work, for schools.
Description: Концур К. О. Методика вивчення історії рідного краю 1914–1945 рр. у закладах загальної середньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 "Середня освіта (Історія)" / наук. керівник О. М. Ігнатуша. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 61 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17275
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри давньої і нової історії України та методики навчання історії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Концур2023.docxМагістерська робота156.2 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.