Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17376
Title: Методика вивчення теми «Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.» в шкільному курсі історії України
Authors: Удовіченко, Юліана Віталіївна
Keywords: факультативний курс історії
історія України
методичні рекомендації
шкільні підручники
optional history course
history of Ukraine
"Holodomor-Genocide of the Ukrainian people of 1932-1933"
methodological recommendations
school textbooks
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота складається із 79 сторінок, містить 39 джерел. Об’єктом дослідження є шкільний курс історії 10-го класу закладів загальної середньої освіти в Україні. Предметом дослідження є методика вивчення теми «Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.» в шкільному курсі історії України. Мета дипломного дослідження: є аналіз методики вивчення теми «Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.» в шкільному курсі історії України Наукова новизна полягає в тому, що тема стала об'єктом міжнародної уваги, і вивчення цієї теми може вплинути на ставлення міжнародної спільноти до аналогічних ситуацій та злочинів проти людства. Вивчення цієї теми сприяє формуванню національної самосвідомості та виховує глибокі почуття історичної спадщини. Проаналізовано підручники історії для 10-го класу, щоб визначити, як тема "Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр." представлена в них, та виявити основні аспекти, які висвітлюються в цих матеріалах; проаналізовано навчальну програму факультативного курсу "Голодомор 1932–1933 років як геноцид українського народу"; проаналізовано методичні рекомендації для проведення уроку з теми "Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.", враховуючи педагогічні принципи та підходи до викладання історії; досліджені можливості використання сучасних технологій та педагогічних інновацій для покращення процесу вивчення теми "Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.. В результаті досліджень автор прийшов до наступних висновків: 1. Було здійснено аналіз представлення теми «Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.» в шкільних підручниках та навчальній програмі. Було виявлено, що тема «Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.» має значущий історичний та моральний контекст, і її включення до шкільного курсу історії є доречним та важливим кроком у формуванні обізнаності молодого покоління про трагічні події минулого. Важливо, щоб у шкільних підручниках для 10 класу закладів загальної середньої освіти тема Голодомору-геноциду була викладена точно і всебічно. Досліджені підручники об'єктивні та відповідають стандартам навчання історії. 2. Матеріал для вивчення теми «Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.» підбираються згідно психологічних особливостей дітей та їх інтересів. Надання історичної довідкової інформації, визначення та тлумачення термінів, використання відповідних стратегій викладання, використання першоджерел і усвідомлення впливу трагедії на українську ідентичність і культуру є важливими аспектами викладання трагедії. 3. Програма для факультативного курсу не лише доповнює курс історії України в загальноосвітніх закладах, а й розширює знання, розвиває навички та компетентності. Вона сприяє формуванню громадянської відповідальності, національної свідомості, патріотизму, активної громадянської позиції. 4. Розробка та застосування інноваційних методик викладання, таких як використання інтерактивних матеріалів, рольових ігор, та проектів, сприяють активному вивченню теми та взаємодії учнів. Використання сучасних технологій у викладанні Голокосту має кілька переваг, зокрема підвищення активності учнів, більш персоналізований досвід навчання та розвиток навичок критичного мислення. Незважаючи на те, що впровадження сучасних технологій у класі пов’язане з труднощами, такі стратегії, як чіткі та прозорі цілі, відповідно складні завдання та спільне розуміння між викладачами та учнями, можуть допомогти забезпечити ефективну інтеграцію.
EN : The qualification work consists of 79 pages and contains 42 sources. The object of the study is the 10th grade history course in general secondary education in Ukraine. The subject of the study is the methodology of studying the topic "Holodomor-Genocide of the Ukrainian people of 1932-1933" in the school course of history of Ukraine. The purpose of the thesis is to analyze the methodology of studying the topic "Holodomor-Genocide of the Ukrainian people of 1932-1933" in the school course of history of Ukraine. The scientific novelty lies in the fact that the topic has become an object of international attention, and the study of this topic may affect the attitude of the international community to similar situations and crimes against humanity. Studying this topic contributes to the formation of national identity and fosters a deep sense of historical heritage. The article analyzes history textbooks for the 10th grade to determine how the topic "Holodomor-Genocide of the Ukrainian People of 1932-1933" is presented in them and to identify the main aspects covered in these materials; analyzes the curriculum of the optional course "Holodomor of 1932-1933 as Genocide of the Ukrainian People"; analyzes methodological recommendations for conducting a lesson on the topic "Holodomor-Genocide of the Ukrainian People of 1932-1933". ", taking into account the pedagogical principles and approaches to teaching history; the possibilities of using modern technologies and pedagogical innovations to improve the process of studying the topic "Holodomor-Genocide of the Ukrainian people of 1932-1933" are investigated. As a result of the research, the author came to the following conclusions: 1. An analysis was made of the presentation of the topic "The Holodomor-Genocide of the Ukrainian People of 1932-1933" in school textbooks and the curriculum. It was found that the topic "The Holodomor-Genocide of the Ukrainian People of 1932-1933" has a significant historical and moral context, and its inclusion in the school history course is an appropriate and important step in raising awareness of the younger generation about the tragic events of the past. It is important that the topic of the Holodomor-Genocide is accurately and comprehensively presented in school textbooks for the 10th grade of general secondary education. The studied textbooks are objective and meet the standards for teaching history. 2. The material for studying the topic "The Holodomor-Genocide of the Ukrainian People of 1932-1933" is selected according to the psychological characteristics of children and their interests. Providing historical background information, defining and interpreting terms, using appropriate teaching strategies, using primary sources, and understanding the impact of the tragedy on Ukrainian identity and culture are important aspects of teaching the tragedy. 3. The program for the optional course not only complements the course of Ukrainian history in secondary schools, but also expands knowledge, develops skills and competencies. It contributes to the formation of civic responsibility, national consciousness, patriotism, and active citizenship. 4. The development and application of innovative teaching methods, such as the use of interactive materials, role-playing games, and projects, promote active learning.
Description: Удовіченко Ю. В. Методика вивчення теми «Голодомор-геноцид українського народу 1932-1933 рр.» в шкільному курсі історії України : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 "Середня освіта (Історія)" / наук. керівник Г. Ф. Турченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 79 с
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/17376
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри давньої і нової історії України та методики навчання історії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Удовіченко2023.docxМагістерська робота157.53 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.