Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18123
Title: Гейміфікація як інноваційний інструмент при вивченні природничих наук в середній школі в умовах діджиталізації освіти
Authors: Дроздова, Тетяна Андріївна
Keywords: процес гейміфікації
ігрові технології
навчальний процес
учні
віртуальна лабораторія
середня школа
онлайн-додаток
gamification process
gaming technology
educational process
students
virtual lab
secondary school
online application
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Робота викладена на 79 сторінках друкованого тексту, містить 4 таблиці та 37 рисунків. Список літератури включає 58 джерел. Об’єкт дослідження – навчальний процес з біології, хімії та фізики у середній школі. Предмет дослідження – використання процесу гейміфікації щодо застосування ігрових технологій на уроках природничих наук (біології, хімії та фізики). Мета дослідження: розробити теоретичні й методичні аспекти використання ігрових технологій на уроках природничих наук в середній школі та довести їх ефективність. Методи дослідження: емпіричні: бесіди, опитування, включене та непряме спостереження за навчальною діяльністю учнів середньої школи закладів загальної середньої освіти у процесі навчання з таких предметів, як : біологія, фізика та хімія; педагогічний експеримент для підтвердження ефективності розробленої методичної системи реалізації ігрових технологій в освітньому процесі, теоретичні: теоретичний аналіз, синтез і систематизація наукової літератури з педагогіки, психології, навчально- методичних видань, інформаційних ресурсів мережі Інтернет для того щоб визначити рівень опрацювання проблеми. В результаті експериментальних досліджень було виявлено, що за суб’єктивними (діагностика рівня внутрішньої мотивації) та об’єктивними показниками (успішність учнів з біології, хімії та фізики) розроблена нами методика навчання продемонструвала свою ефективність. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність застосування ігрових технологій навчання у процесі викладання навчальних предметів – хімії, біології та фізики. Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в розробленні та впроваджені у процес навчання природничих наук в середній школі методичної системи застосування ігрових технологій в освітньому процесі. Зв’язок з темами, програмами. Кваліфікаційна робота магістра виконана в рамках НДР «Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої та вищої освіти України» кафедри хімії Запорізького національного університету. Апробація результатів дослідження. Основні результати роботи доповідались на трьох конференціях та опубліковані у трьох наукових працях.
EN : The paper is laid out on 79 pages of printed text, contains 4 tables and 37 figures. The list of references includes 58 sources. The object of the research is the educational process of biology, chemistry and physics in secondary school. The subject of the research is the use of the gamification process in the lessons of natural sciences (biology, chemistry and physics). The purpose of the study : to develop the theoretical and methodological aspects of the use of game technologies in secondary school science lessons and to prove their effectiveness. Research methods : empirical: conversations, surveys, included and indirect observation of the educational activities of secondary school students of general secondary education institutions in the process of learning such subjects as: biology, physics and chemistry; a pedagogical experiment to confirm the effectiveness of the developed methodical system for the implementation of game technologies in the educational process, theoretical: theoretical analysis, synthesis and systematization of scientific literature on pedagogy, psychology, educational and methodological publications, information resources of the Internet in order to determine the level of processing of the problem. As a result of experimental studies, it was found that according to subjective (diagnosis of the level of internal motivation) and objective indicators (success of students in biology, chemistry and physics), the teaching method developed by us demonstrated its effectiveness. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that the effectiveness of the use of game learning technologies in the process of teaching academic subjects - chemistry, biology and physics - has been theoretically substantiated and experimentally verified. The practical significance of the obtained results of the study consists in the development and implementation of a methodical system for the application of game technologies in the educational process in the process of teaching natural sciences in secondary school. Communication with topics, programs. The master's qualification work was completed within the framework of the National Development Program "Organization of the educational process in institutions of general secondary and higher education of Ukraine" of the Department of Chemistry of the Zaporizhia National University. Approbation of research results. The main results of the work were presented at three conferences and published in three scientific papers.
Description: Дроздова Т. А. Гейміфікація як інноваційний інструмент при вивченні природничих наук в середній школі в умовах діджиталізації освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 "Середня освіта" / наук. керівник В. І. Меняйло. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 79 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18123
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри генетики та рослинних ресурсів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Магістерська_робота2 .сер,осв_Дроздова,_2023.docxМагістерська робота15.32 MBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.