Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18345
Title: Комплексний підхід до профілактики порушень постави у дітей дошкільного віку
Authors: Томнюк, Альона Ігорівна
Keywords: постава
старший дошкільний вік
корекція
опорно-руховий аппарат
Issue Date: 2023
Abstract: UA : Дипломна робота містить 79 сторінок, 11 таблиць, 53 літературних джерел. Об’єкт дослідження – процес фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку. Мета дослідження – визначення впливу засобів фізичного виховання на корекцію та профілактику порушень постави дітей старшого дошкільного віку. Методи дослідження – аналіз науково-методичної літератури з досліджуваної проблеми та документальних даних; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент; метод дослідження порушення постави та стопи: метод соматоскопії за методикою В.С. Язловецького; тестування сили і витривалості м'язів спини і живота (СВМ); методи математичної статистики. Проведене наприкінці експерименту дослідження дозволило констатувати покращення стану постави дітей досліджуваної групи. Так, дослідження серед хлопчиків досліджуваної групи нами виявлено 31,82% осіб з порушеннями постави. Серед дівчаток досліджуваної групи таких було 50%. В цілому, у досліджуваній групі дітей старшого дошкільного віку з правильною поставою було виявлено 59,52%. Показник покращився на 7,14%. Отримані результати вказують на ефективність розробленої експериментальної програми й доцільність її використання для профілактики та корекції постави в дітей у дошкільних освітніх закладах. Крім позитивних зрушень у розвитку склепіння стопи та стану постави, у дітей під впливом засобів експериментальної програми виявлено зміни показників сили і витривалості м'язів спини і живота.
EN : The thesis contains 79 pages, 11 tables, 53 literary sources. The object of research is the process of physical education of older preschool children. The purpose of the study is to determine the influence of physical education tools on the correction and prevention of postural disorders in older preschool children. Research methods – analysis of scientific and methodological literature on the researched problem and documentary data; pedagogical observation; pedagogical experiment; the method of researching posture and foot disorders: the somatoscopy method according to the methodology of V.S. Yazlovetskyi; testing the strength and endurance of the back and abdominal muscles (SVM); methods of mathematical statistics. The research conducted at the end of the experiment made it possible to ascertain the improvement of the posture of the children of the research group. Thus, in our study, among the boys of the research group, we found 31.82% of people with postural disorders. Among the girls of the studied group, there were 50% of such. In general, 59.52% of children of older preschool age with correct posture were found in the studied group. The indicator improved by 7.14%. The obtained results indicate the effectiveness of the developed experimental program and the expediency of its use for the prevention and correction of posture in children in preschool educational institutions. In addition to positive changes in the development of the arch of the foot and posture, changes in the strength and endurance of the back and abdominal muscles were found in children under the influence of the experimental program.
Description: Томнюк А. І. Комплексний підхід до профілактики порушень постави у дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 017 "Фізична культура і спорт" / наук. керівник Г. А. Омельяненко. Запоріжжя : ЗНУ, 2023. 79 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/18345
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри теорії і методики фізичної культури і спору

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Томнюк.docxМагістерська робота162.78 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.