Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1838
Title: Формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку через використання "ляльки-персони"
Authors: Грідяєва, Вікторія Анатоліївна
Keywords: соціальне середовище
соціалізація
соціальне виховання
соціалізація особистості
соціальна адаптація
соціальна активність
компетентність
компетенція
соціальна компетентність
social environment
socialization
social education
personality socialization
social adaptation
social activity
competence
social competence
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: 84 с., 3 рисунка, 76 джерел, 2 додатки. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та розробити методику використання «Ляльки-персони» у формуванні соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Об’єкт дослідження: процес формування соціальної компетентності старших дошкільників. Предмет дослідження: методика використання «Ляльки-персони» у процесі формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку через використання «Ляльки-персони». Практичне значення одержаних результатів полягає у розробленні і впровадженні методики використання «Ляльки-персони» у формуванні соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку. Галузь використання: дошкільні навчальні заклади, центри розвитку дитини, дитячі будинки.
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (76 items, 2 of foreign origin), 2 addenda on 5 pages. The qualifying work volume is 96 pages long, 84 of them – main text. There are 3 illustrations. The qualification work gives a theoretical survey and describes the experimental study of the problem of forming the social competence of older preschool children through the use of «Dolls-Persons», discusses the means and methods of forming the social competence of older preschool children. The research object: the process of forming the social competence of older preschoolers. The research subject: the technique of using «Dolls-Persons» in the process of formation of social competence of children of older preschool age. The research purpose: to theoretically substantiate and develop a method of using «Persona Dolls» in shaping the social competence of older preschool children. The research tasks are: 1) to clarify the conceptual and terminological apparatus of the study; 2) to analyze the problem of formation of social competence of preschool children in pedagogical theory and practice; 3) to consider the means and methods of forming the social competence of older preschool children; 4) to develop a method of using «Dolls-Persons» in the process of forming the social competence of older preschool children and to experimentally test its effectiveness.
Description: Грідяєва В. А. Формування соціальної компетентності дітей старшогодошкільного віку через використання "ляльки-персони" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. О. Самсонова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 84 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1838
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hridiaieva V.А.pdfМагістерська робота1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.