Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1838
Title: | Формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку через використання "ляльки-персони" |
Authors: | Грідяєва, Вікторія Анатоліївна |
Keywords: | соціальне середовище соціалізація соціальне виховання соціалізація особистості соціальна адаптація соціальна активність компетентність компетенція соціальна компетентність social environment socialization social education personality socialization social adaptation social activity competence social competence |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | UA : Кваліфікаційна робота: 84 с., 3 рисунка, 76 джерел, 2 додатки.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та розробити методику використання «Ляльки-персони» у формуванні соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку.
Об’єкт дослідження: процес формування соціальної компетентності старших дошкільників.
Предмет дослідження: методика використання «Ляльки-персони» у процесі формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку.
Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до формування соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку через використання «Ляльки-персони».
Практичне значення одержаних результатів полягає у розробленні і впровадженні методики використання «Ляльки-персони» у формуванні соціальної компетентності дітей старшого дошкільного віку.
Галузь використання: дошкільні навчальні заклади, центри розвитку дитини, дитячі будинки. EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (76 items, 2 of foreign origin), 2 addenda on 5 pages. The qualifying work volume is 96 pages long, 84 of them – main text. There are 3 illustrations. The qualification work gives a theoretical survey and describes the experimental study of the problem of forming the social competence of older preschool children through the use of «Dolls-Persons», discusses the means and methods of forming the social competence of older preschool children. The research object: the process of forming the social competence of older preschoolers. The research subject: the technique of using «Dolls-Persons» in the process of formation of social competence of children of older preschool age. The research purpose: to theoretically substantiate and develop a method of using «Persona Dolls» in shaping the social competence of older preschool children. The research tasks are: 1) to clarify the conceptual and terminological apparatus of the study; 2) to analyze the problem of formation of social competence of preschool children in pedagogical theory and practice; 3) to consider the means and methods of forming the social competence of older preschool children; 4) to develop a method of using «Dolls-Persons» in the process of forming the social competence of older preschool children and to experimentally test its effectiveness. |
Description: | Грідяєва В. А. Формування соціальної компетентності дітей старшогодошкільного віку через використання "ляльки-персони" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. О. Самсонова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 84 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1838 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hridiaieva V.А.pdf | Магістерська робота | 1.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.