Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3409
Title: Попередження та протидія булінгу в закладах освіти: оптимізація правового регулювання співпраці суб ’єктів реагування
Authors: Мозгіна, Віта Вікторівна
Keywords: місцеве самоврядування
територіальна громада
виконавчі органи рад
власні повноваження
делеговані повноваження
органи місцевого самоврядування
місцеві ради
local government
their power the local community
delegated authority
local governments
executive councils
local councils
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота складається зі 117 сторінок, містить 79 джерела використаної інформації. З проблемою насильства та булінгу в закладах освіти стикаються у всьому світі, і Україна не є винятком. Це підтверджують не тільки окремі випадки насильства й цькування, а також результати опитувань дітей та підлітків. За даними опитування «Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді України», серед дітей віком від 10 до 17 років жертвами образ, принижень чи знущань визнали себе 37,9 % серед усіх опитаних підлітків, а 35 % опитаних відповіли, що самі брали участь в образах/приниженні або знущанні з інших. Загалом, в цивілізованому світі булінг розглядають як доволі серйозну соціально-педагогічну проблему сьогодення – проводяться наради на рівні міністрів освіти, виробляються законодавчі заходи у напрямку його профілактики тощо. Зарубіжна практика демонструє, що ефективне запобігання проявам булінгу в школах вимагає злагодженої організації як внутрішньосистемної, так і міжвідомчої взаємодії, в основі якої лежить чітка законодавча та нормативна база. Метою кваліфікаційної роботи є теоретично обґрунтувати шляхи профілактики булінгу у закладах освіти, а також практично розробити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладах освіти. Об’єктом дослідження даної кваліфікаційної роботи є явище булінгу в учнівському середовищі. Предметом дослідження є попередження та протидія булінгу в закладах освіти: оптимізація правового регулювання співпраці суб’єктів реагування. Методи дослідження: теоретичні методи: аналіз та синтез, узагальнення наукових джерел та систематизація теоретичного матеріалу; емпіричні методи: анкетування, бесіда, аналіз документації, спостереження (включене та невключене); методи математичної обробки даних: показник середніх значень. Запропонована робота є спробою комплексного доктринального порівняльно-правового аналізу співпраці суб’єктів реагування на прояви булінгу в закладах освіти в Україні і в зарубіжних країнах, визначення за його підсумками напрямків їх подальшого розвитку в Україні та пріоритетного напрямку і розроблення рекомендацій з удосконалення чинного законодавства.
EN : Qualification work consists of 117 pages, contains 79 sources of information used. The problem of violence and bullying in educational institutions is faced all over the world, and Ukraine is not exception. This is confirmed not only by isolated cases of violence and harassment, but also by the results of surveys of children and teenagers. According to the survey "Health and Behavioral Orientations of Student Youth of Ukraine", among children aged 10 to 17, 37.9% of all surveyed teenagers identified themselves as victims of abuse, humiliation or bullying, and 35% of respondents said that they participated in insults / humiliation or bullying of others. In general, in the civilization, bullying is considered a rather serious socio-pedagogical problem of today - meetings are held at the level of education ministers, legislative measures are taken to prevent it, and so on. Foreign practice shows that effective prevention of bullying in schools requires a coordinated organization of both intra-system and interagency cooperation, which is based on a clear legal and regulatory framework. The purpose of the qualification work is to theoretically substantiate the ways of bullying prevention in educational institutions, as well as to practically develop a plan of measures aimed at preventing and combating bullying in educational institutions. The object of study of this qualification work is the phenomenon of bullying in the student environment. The subject of the research is prevention and counteraction to bullying in educational institutions: optimization of legal regulation of cooperation of response subjects. Research methods: theoretical methods: analysis and synthesis, generalization of scientific sources and systematization of theoretical material; empirical methods: questionnaires, interviews, documentation analysis, observations (included and not included); methods of mathematical data processing: an indicator of average values. The proposed work is an attempt at a comprehensive doctrinal comparative legal analysis of cooperation of bullying entities in educational institutions in Ukraine and abroad, determining the directions of their further development in Ukraine and the priority area and developing recommendations for improving existing legislation.
Description: Мозгіна В. В. Попередження та протидія булінгу в закладах освіти: оптимізація правового регулювання співпраці суб’єктів реагування : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 262 "Правоохоронна діяльність" / наук. керівник Ю. В. Пирожкова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 117 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3409
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри кримінального права та правоохоронної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мозгіна.docxМагістерська робота378.54 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.