Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/445
Title: Гострі кути реалізації концепції «нової української школи» у дискурсі ідеї глобальної освіти
Other Titles: Острые углы реализации концепции «новая украинская школа» в дискурсе идеи глобального образования
Sharp corners of the concept of “new ukrainian school” in the discourse of the idea of global education
Authors: Гао, Вейчжень
Gао, Weizhen
Keywords: навчальний заклад
керівник
вчитель-предметник
освіта
соціальний інститут
соціальна система
нова українська школа
евалюація
учебное заведение
руководитель
учитель-предметник
образование
социальный институт
социальная система
новая украинская школа
евалюация
educational institution
leader
subject teacher
education
social institution
social system
new Ukrainian school
evaluationy
Issue Date: 2017
Publisher: ЗДІА
Citation: Гао, В. Гострі кути реалізації концепції «нової української школи» у дискурсі ідеї глобальної освіти / В. Гао // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2017. - Вип. 69 (2017). - C. 184 - 188
Abstract: UA : Розглядаються невідкладні організаційні заходи, які керівники середньо освітніх навчальних закладів мають покласти в основу механізму реалізації концепції «Нова українська школа». Звернуто увагу на першочергове вирішення низки проблем менеджменту освіти, а саме на: 1) структурно-організаційні, 2) структурно-функціональні (технологічні), 3) кадрові, 4) підтримки самодіяльності учнівського контингенту. Подано порівняльний аналіз між освітою як соціальним інститутом і соціальною системою; «розведено» поняття «евалюація» і «управління знаннями» як алгоритмами прямого і опосередкованого управління освітою.
RU : Рассматриваются неотложные организационные мероприятия, какие руководители среднеобразовательных учебных заведений должны положить в основу механизма реализации концепции "Новая украинская школа". Обращено внимание на первоочередное решение ряда проблем менеджмента образования, а именно на: 1) структурно-организационные, 2) структурно-функциональные (технологические), 3) кадровые, 4) поддержки самодеятельности ученического контингента. Представлены результаты сравнительного анализа между образованием как социальным институтом и социальной системой; "разведены" понятия «евалюации» и «управление знаниями» как алгоритмами прямого и опосредствованного управления образованием.
EN : In this article are considered urgent organizational arrangements, which heads of secondary educational institutions should put in the basis of the mechanism for implementing the concept of the "New Ukrainian School". Conditions of formation and conditions for satisfying the acute social need in the transition of the country to a qualitatively new teaching and educational process at school are covered. Attention is paid to the priority solution of a number of problems of educational management, namely: 1) structural and organizational, 2) structural-functional (technological), 3) personnel, 4) support for the student's self-activity. The results of a comparative analysis between education as a social institution and a social system are presented, the concepts of "evaluation" and "knowledge management" are "raised" as algorithms for direct and indirect management of education.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/445
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_69_184.pdfстаття283.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.