Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5082
Title: Взаємодія сім’ї і дошкільного закладу у вихованні дітей
Authors: Костецькa, Юлія Ігорівна
Keywords: батьки
взаємодія
вихователь
дитина
дошкільний вік
дошкільний заклад
педагогічні умови
родина
сім'я
parents
interaction
educator
child
preschool age
preschool institution
pedagogical conditions
family
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота викладена на 111 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 90 джерел. Об’єкт дослідження: процес виховання дітей у дошкільному закладі. Предмет дослідження: педагогічна взаємодія сім’ї і дошкільного закладу у процесі виховання дітей. Мета дослідження: визначення та експериментальна перевірка педагогічних умов забезпечення взаємодії сім’ї та дошкільного закладу у вихованні дітей. В роботі розкрито теоретичні засади взаємодії сім ї та дошкільного закладу у вихованні дітей; встановлено, що сутність взаємодії сім’ї і дошкільного закладу у вихованні дітей полягає у спільній узгодженій діяльності батьків і вихователів, адміністрації та методичної служби закладу в інтересах дитини як суб’єктів її виховання; висвітлено нормативно-правовий аспект організації взаємодії сім’ї та дошкільного закладу у вихованні дітей; визначено педагогічні умови забезпечення взаємодії сім’ї та дошкільного закладу у вихованні дітей; розкрито сутність педагогічного експерименту, окреслено хід педагогічного експерименту, в якому взяли участь вихователі, діти й батьки; запропоновано й апробовано в процесі педагогічного експерименту формувальні заходи з метою реалізації педагогічних умов забезпечення взаємодії сім’ї та дошкільного закладу у вихованні дітей.
EN : The work is presented on 111 pages of printed text. The list of links includes 90 sources. Object of research: the process of raising children in preschool. Subject of research: pedagogical interaction of family and preschool institution in the process of raising children. The purpose of the study: to determine and experimentally test the pedagogical conditions for the interaction of family and preschool in the upbringing of children. The paper reveals the theoretical foundations of the interaction of family and preschool in the upbringing of children; it is established that the essence of interaction of a family and a preschool institution in education of children consists in joint coordinated activity of parents and educators, administration and methodical service of an institution in the interests of the child as subjects of its education; the normative-legal aspect of the organization of interaction between the family and the preschool institution in the upbringing of children is covered; the pedagogical conditions for ensuring the interaction of the family and the preschool institution in the upbringing of children are determined; the essence of the pedagogical experiment is revealed, the course of the pedagogical experiment in which educators, children and parents took part is outlined; proposed and tested in the process of pedagogical experiment formative measures to implement the pedagogical conditions for the interaction of family and preschool in the upbringing of children.
Description: Костецька Ю. І. Взаємодія сім’ї і дошкільного закладу у вихованні дітей : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 012 «Дошкільна освіта» / наук. керівник Л. М. Шульга. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 111 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5082
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри дошкільної та початкової освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kostetska.docМагістерська робота740 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.