Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5121
Title: Актуалізація маргінального героя в українських реаліті-шоу: професійно-етичні колізії
Authors: Невмивака, Каріна Сергіївна
Keywords: маргінал
маргінальність
маргіналізація
шоу
реаліті-шоу
телевізійний формат
жанр
медійні технології
Від пацанки до панянки
marginal
marginality
marginalization
show
TV reality show
television format
genre
media technologies
From tomboy to lady
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Магістерська робота «Актуалізація маргінальних героїв в українських реаліті-шоу: професійно-етичні колізії» – основний текст – 84 сторінки. Для виконання дипломної роботи опрацьовано 95 джерел. Об’єктом дослідження є телевізійний формат «Ladette to Lady» (телеканал «BBC») та його адаптована українська версія «Від пацанки до панянки» (телеканал «Новий канал»). Предметом дослідження є медійні техніки репрезентації маргінальних героїв у реаліті-шоу «Від пацанки до панянки». Мета дослідження: комплексне дослідження специфіки репрезентації маргінальних героїнь у телевізійному реаліті-шоу «Від пацанки до панянки» («Новий канал»). Методи дослідження. Для з’ясування медійних технік актуалізації маргінальних героїв у реаліті-шоу «Від пацанки до панянки» були використані такі методи: аналіз, описовий метод, індукція, методи функціонально-прагматичного аналізу, метод класифікації й узагальнення, проблемно-тематичний метод. У роботі застосовано комбінацію загальнонаукових підходів і принципів, які уможливили комплексне розкриття проблематики дослідження. Методи функціонально-прагматичного аналізу дозволили виявити основні параметри впливу екранного іміджу маргінальних постатей на потенційну аудиторію. Методика творчого експерименту сприяла визначенню можливості трансформації особистості в умовах телевізійного формату. Методика експертного обговорення, дискусії й моделювання ситуації виявила соціальні маркери маргінальності у свідомості аудиторії. Для реалізації поставленої мети необхідно виконати такі завдання: 1) визначити теоретико-методологічні аспекти дослідження поняття «маргінал», його характерні ознаки у сучасному науковому дискурсі; 2) дослідити феномен маргінальності у фокусі науки про соціальні комунікації; 3) схарактеризувати поняття «формат», «реаліті-шоу» та його різновиди на українському телебаченні; 4) окреслити медійні техніки створення реаліті-шоу на телебаченні; 5) проаналізувати медійні техніки створення образів маргінальних героїнь у реаліті-шоу «Від пацанки до панянки»; 6) визначити порушення журналістських стандартів у випусках реаліті-шоу «Від пацанки до панянки»; 7) дослідити сприйняття маргінальних постатей українською молоддю за допомогою методу моделювання ситуації (методика публічного й експертного обговорення проблеми маргіналізації українського суспільства за участі студентів 1 курсу, лютий 2020 р.); 8) провести творчий експеримент щодо можливості втілення алгоритмів соціальної поведінки, запропонованих у реаліті-шоу, у реальне життя авторки дослідження. Медійною платформою трансляції перевтілення / іміджування персони «пацанки» стала соціальна мережа Instagram. Дослідниця за допомогою експертів виконувала конкретні завдання щодо зміни патернів соціальної поведінки й іміджування дотично до поставлених завдань: зміна способу життя й соціального середовища, трансформація культурної компоненти особистості (тренінги з іміджмейкінгу, культури й техніки мовлення). Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці вчених, у яких представлені соціологічні й політологічні концепції маргінальності, зокрема дослідження Д. Бритвіна, В. Броннікова, Г. Зубко, А. Лантуха, Р. Парка, Г. Піреєвої, О. Петрової, Е. Стоунквіста та ін. Водночас дослідницька стратегія спиралася на теорії медійних технік іміджування героїв реаліті-шоу, зосібна, В. Бабенко, С. Безчотнікової, І. Бондаренко, К. Грубича, Н. Зражевської, П. Мірошниченка, Н. Островської, А. Скрипки, О. Холода. Наукова новизна одержаних результатів полягає у комплексному аналізі медійних технологій актуалізації маргінальних героїв в українському телепросторі, зокрема, вперше визначено визначено соціально-комунікативну специфіку сприйняття маргінальних героїв у реаліті-шоу українською молоддю, схарактеризовано медійні технології й засоби іміджування персональної маргінальності в телевізійних реаліті-шоу. У роботі удосконалено наукові підходи до визначення поняття «маргінальна особа» та систематизацію концепцій маргінальності у сучасному науковому дискурсі. Також набуло подальшого розвитку визначення соціально-комунікативних маркерів представників маргінальної верстви населення та дослідження медійних технік іміджування маргінальних героїв в українських телепрограмах. Сфера застосування: матеріали кваліфікаційної роботи магістра можуть бути використані під час подальших наукових розробок; сприятимуть підготовці до практичних занять у закладах вищої освіти на профільному факультеті. Одержані результати будуть корисними для телевізійників у роботі над проєктами у форматі реаліті.
EN : Nevmyvaka K. S. The Actualization of the Marginal Heroes in the Ukrainian Reality Shows: professional and ethical aspects. Zaporizhzhia, 84 pp. At the beginning of the XXI century, TV producers decided to take marginal people as the main characters in the TV project. And the first such show appeared in the UK in 2005 “Ladette to Lady”. However, in such a show, TV people have crossed the line of norms of observance of the standards and ethics of journalism, and the most marginal heroes turn into characters that the young audience wants to follow. The urgency of the study lies in the need to find out the peculiarities the image of the marginal characters in the Ukrainian reality show “From Tomboy to Lady”. The question of the audience's reaction to such Ukrainian reality shows is extremely important: how viewers perceive such characters on TV screens. The goal is a comprehensive study the specificity of the representation of the marginalized hero in the TV reality show “From Tomboy to Lady” (“New Channel”). In the work theoretical and practical methods are used. Particularly, the analysis, descriptive method, induction, methods of functional-pragmatic analysis, method of classification and generalization. Among the practical – the creative experiment and the expert discussion. We achieved such results: identified the theoretical and methodological aspects of the concept of “marginal”; described the concept of “format” and “reality show”; outlined the media techniques for creating TV reality shows; analyzed the media techniques for creating images of the marginal heroines in the show “From Tomboy to Lady”; conducted a creative experiment on the possibility of the implementing the algorithms of the social behavior proposed in the reality show in the real life. Significance of the research is clear: media creators need to know about theoretical and technological features of creating images of the marginal heroines in the TV reality show.
Description: Невмивака К. С. Актуалізація маргінального героя в українських реаліті-шоу: професійно-етичні колізії : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник І. С. Бондаренко. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 84 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5121
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Невмивака К.С. диплом.docxМагістерська робота10.34 MBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.