Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5561
Title: Проблеми та перспективи розвитку системи вищої освіти Ізраїлю у контексті глобалізаційних викликів другої половини ХХ століття – початку ХХІ століття
Authors: Тібій, Ліана Володимирівна
Keywords: глобалізація
інтернаціоналізація
вища освіти
Ізраїль
система вищої освіти
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Об’єкт дослідження: система вищої освіти Ізраїлю. Предмет дослідження: проблеми та перспективи розвитку системи вищої освіти Ізраїлю у контексті глобалізаційних викликів другої половини ХХ століття – початку ХХІ століття. Мета роботи: проаналізувати проблеми та перспективи розвитку системи вищої освіти Ізраїлю у контексті глобалізаційних викликів другої половини ХХ століття – початку ХХІ століття. Новизна роботи і теоретичне значення: проаналізувати проблеми та перспективи системи вищої освіти держави Ізраїль в умовах глобалізаційних викликів другої половини ХХ століття – початку XXI століття, що розробляються вузьким колом вчених, які розглядають генезис освіти крізь призму інтернаціоналізації, не виходячи за її рамки, й не розшируючи тему дослідження другої половини ХХ – початку XXI ст. Результати дослідження є основою для подальших досліджень в галузі управління людськими ресурсами, сталого розвитку громадських систем, соціальних процесів. Висновки можуть бути використані в практиці розробки та реалізації проектів інтернаціоналізації, в діяльності органів державного управління при розробці державних стратегій розвитку системи вищої освіти. Дослідженні питань соціально-культурних, економічних й глобалізаційних процесів, що спричиняють та супроводжують зміни у системі вищої освіти Ізраїлю. Висновки: Дана джерельна база дає можливість проаналізувати проблеми та перспективи системи вищої освіти держави Ізраїль в умовах глобалізаційних викликів другої половини ХХ століття – початку XXI століття, що зіткнулась з питанням соціальної нестабільності вищої освіти, виділяючи як фактор тиску на освітні системи нові потреби суспільства та виклики демографії, зокрема, зростання числа студентів за одночасної недоступності освіти для маргінальних економічних і культурних груп, що сприяє посиленню політичної напруженості. Виражені соціальні проблеми у вищій освіті, надають вирішальну роль у цьому питанні державі, та політичному вектору який сповідує уряд. Сучасний етап розвитку світової економіки пов’язаний з процесами глобалізації в інтелектуальній сфері, під впливом чого формується інтелектуальний капітал глобального рівня. Цьому сприяють перетворення у сфері освіти, насамперед вищої, у результаті яких відокремлений розвиток національних освітніх систем змінюється на їх кооперацію та інтеграцію. Сьогодні настав той момент історичного розвитку світової системи вищої освіти, коли національна відокремленість вищих навчальних закладів усе більше вступає в конфлікт з наслідками та перспективами інтернаціоналізації та глобалізації. Система вищої освіту Ізраїлю перебуває у процесі постійних змін, трансформацій та пристосувань до сучасних умов глобалізаційних викликів. Процеси глобалізації, що торкнулись сфери вищої освіти, з одного боку, ведуть до розвитку глобальної системи освіти. З іншого боку, в умовах глобалізації, виникає небезпека втрати ідентичності, і актуалізуються проблеми реалізації національних інтересів, пов'язаних з розвитком людського капіталу, а, отже, з розвитком суспільства, національною безпекою, цілісністю і конкурентоспроможністю громадських систем в рамках цілих держав. Особливо явно протиріччя проявляються тоді, коли стикаються інтереси лідерів глобального освіти і претендентів на це лідерство, які хотіли б зайняти високе положення в міжнародній ієрархії. Визначати стратегію розвитку світової освіти, встановлювати норми і правила, але в реальності поки що змушені слідувати встановленим нормам. Претензії на лідерство, як правило, тісно пов'язані з соціально-економічними стратегіями держав і їх інтересами. Активізація процесів інтеграції системи освіти в глобальний науковоосвітній простір, яка є об’єктивною вимогою глобальної економіки, має відбуватися шляхом реалізації державної політики з формування інституційного простору, який дозволить ефективно використовувати інтелектуальний капітал всередині країни та запобігти його відтоку за кордон. Глобалізація не є виключно негативним явищем для організації системи вищої освіти. Позитивні наслідки глобалізаційних викликів можуть бути усвідомлені та використані у тому випадку, якщо університети включаться до процесу інформатизації та міжнародних комунікацій.
EN : Study object: Israel's higher education system. Research subject: problems and prospects of the higher education system of Israel in the context of globalization challenges of the second half of the twentieth century - early XXI century. Aim: to analyze the problems and prospects of development of the higher education system of Israel in the context of globalization challenges of the second half of the XX century - the beginning of the XXI century. Novelty of the paper and theoretical value: аnalyze the problems and prospects of higher education in Israel in the context of globalization challenges of the second half of the twentieth century - early XXI century, developed by a narrow circle of scholars who consider the genesis of education through the prism of internationalization, without going beyond it - the beginning of the XXI century. The results of the study are the basis for further research in the field of human resource management, sustainable development of social systems, social processes. The conclusions can be used in the practice of development and implementation of internationalization projects, in the activities of public administration in the development of state strategies for the development of higher education. A study of the socio-cultural, economic and globalization processes that cause and accompany changes in Israel's higher education system. Conclusions: This source base provides an opportunity to analyze the problems and prospects of higher education in Israel in the globalization challenges of the second half of the twentieth century - early XXI century, faced with social instability in higher education, highlighting as a factor of pressure on educational systems new societal needs and demographic challenges. in particular, the growing number of students with the simultaneous unavailability of education for marginal economic and cultural groups, which contributes to increasing political tensions. The pronounced social problems in higher education give a decisive role to the state and the political vector professed by the government. The current stage of development of the world economy is associated with the processes of globalization in the intellectual sphere, under the influence of which the intellectual capital of the global level is formed. This is facilitated by transformations in the field of education, especially higher education, as a result of which the separate development of national educational systems is replaced by their cooperation and integration. Today is the moment of historical development of the world system of higher education, when the national separation of higher education institutions is increasingly in conflict with the consequences and prospects of internationalization and globalization. Israel's higher education system is in the process of constant change, transformation and adaptation to the current conditions of globalization challenges. The processes of globalization that have affected the sphere of higher education, on the one hand, lead to the development of the global education system. On the other hand, in the context of globalization, there is a danger of losing identity, and the problems of realization of national interests related to the development of human capital and, consequently, the development of society, national security, integrity and competitiveness of social systems within states. Contradictions are especially evident when the interests of leaders of global education and contenders for this leadership, who would like to occupy a high position in the international hierarchy, collide. To determine the strategy of world education development, to establish norms and rules, but in reality we are still forced to follow the established norms. Claims for leadership, as a rule, are closely related to the socio-economic strategies of states and their interests. The process of integrating the education system into the global scientific and educational space, which is an objective requirement of the global economy, should be intensified through the implementation of state policy on institutional space that will effectively use intellectual capital within the country and prevent its outflow abroad. Globalization is not an exclusively negative phenomenon for the organization of the higher education system. The positive effects of globalization challenges can be realized and used if universities are involved in the process of informatization and international communications.
Description: Тібій Л. В. Проблеми та перспективи розвитку системи вищої освіти Ізраїлю у контексті глобалізаційних викликів другої половини ХХ століття – початку ХХІ століття : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 032 "Історія та археологія" / наук. керівник А. В. Омельченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 89 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5561
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ДИПЛОМ_Тибий_проверка.docxМагістерська робота185.55 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.