Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5906
Title: Вплив уроків фізичної культури різної спрямованості на фізичний стан учнів старших класів
Authors: Пирогова, Поліна Геннадіївна
Keywords: фізична культура
учні старших класів
фізичний стан учнів
physical culture
senior students
physical condition of students
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: 68 сторінок, 14 таблиць, 3 рисунки, 76 літературних джерел. Об’єкт дослідження – фізичне виховання учнів старших класів. Мета дослідження – дослідити вплив уроків фізичної культури різної спрямованості на функціональну і фізичну підготовленість дівчат 15-16 років. Методи дослідження: аналіз літературних джерел, педагогічний експеримент, оцінка показників фізичної підготовленості дівчат здійснювали за наступними тестами: згинання і розгинання рук в упорі лежачи, разів, підняття тулуба з положення лежачи на спині за 30 с, раз, стрибок у довжину з місця, біг на 60 м, нахил тулубу вперед із положення сидячі, човниковий біг. В ході проведеного дослідження, було встановлено, що під впливом уроків з легкої атлетики функціональні показники серцево-судинної системи дівчат (ЧСС, АТс, АТд, індекс Кердо, індекс Руф’є) та дихальної (ЖЕЛ, проба Штанге і Генчі) зазнали найбільших змін, порівняно з іншими розділами шкільної програми (гімнастики і баскетболу). Достовірного приросту за жодним із показників виявлено не було. Показники фізичної підготовленості дівчат після проведення уроків з легкої атлетики, мали достовірні зміни у стрибку в довжину з місця (t =4,44), бігу на 60 м (t =3,70), і човниковому бігу (t =4,56). Під впливом уроків з гімнастики, передбачено, достовірно підвищилися показники з підйом та нахил тулубу (t =8,11 і t=2,37). Отже в вправах на прояв сили м’язів черевного пресу та гнучкості. Під впливом уроків з баскетболу змін суттєво зазнали показники зі згинання і розгинання рук (t =2,16), підйому тулуба із положення лежачи. Найбільший тренувальний ефект мали уроки з легкої атлетики, а найменший з гімнастики. Отримані дані дають змогу стверджувати, що найбільший тренувальний ефект мали уроки з легкої атлетики, а найменший з гімнастики.
EN : Qualification work: 68 pages, 14 tables, 3 figures, 76 references. The object of research is the physical education of high school students. The purpose of the study is to investigate the impact of physical education lessons of different orientations on the functional and physical fitness of girls aged 15-16. Research methods: analysis of literature sources, pedagogical experiment, assessment of physical fitness of girls were carried out according to the following tests: flexion and extension of arms in a supine position, times, lifting the torso from a supine position for 30 s, once, long jump, running at 60 m, tilt the torso forward from a sitting position, shuttle running. In the course of the study, it was found that under the influence of athletics lessons, the functional indicators of the cardiovascular system of girls (heart rate, blood pressure, blood pressure, Kerdo index, Rufier index) and respiratory (VEL, Stange and Genchi test) underwent the greatest changes , compared to other sections of the school curriculum (gymnastics and basketball). No significant increase was found in any of the indicators. Indicators of physical fitness of girls after athletics lessons had significant changes in long jump (t = 4.44), 60 m running (t = 3.70), and shuttle running (t = 4.56) . Under the influence of gymnastics lessons, it is predicted that the indicators of lifting and tilting the torso significantly increased (t = 8.11 and t = 2.37). So in the exercises to show the strength of the abdominal muscles and flexibility. Under the influence of basketball lessons, the indicators of flexion and extension of the arms (t = 2.16), lifting the torso from a supine position were significantly changed. Lessons in athletics had the greatest training effect, and gymnastics had the least. The obtained data allow us to state that the greatest training effect had lessons in athletics, and the least in gymnastics.
Description: Пирогова П. Г. Вплив уроків фізичної культури різної спрямованості на фізичний стан учнів старших класів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 017 "Фізична культура і спорт" / наук. керівник А. А. Конох. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 68 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5906
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри теорії і методики фізичної культури і спору

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пирогова.docxМагістерська робота167.2 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.