Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/593
Title: Філософська культура вчителя як фактор сталого соціального розвитку суспільства
Other Titles: Философская культура учителя как фактор устойчивого социального развития
Philosophical culture teacher as a factor of sustainable social development society
Authors: Македонська, Світлана Іванівна
Македонская, Светлана Ивановна
Makedonskaia, Svetlana
Keywords: філософська культура вчителя
сталий розвиток
інноваційні проблеми освіти
концепція сталого розвитку
ноосферна освіта
философская культура учителя
устойчивое развитие
инновационные проблемы образования
концецпия устойчивого развития
ноосферное образование
philosophical culture teachers
sustainable development
innovative educational problems
the concept of sustainable development
noosphere education
Issue Date: 2016
Publisher: ЗДІА
Citation: Македонська, С. І. Філософська культура вчителя як фактор сталого соціального розвитку суспільства / С. І. Македонська // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2016. - Вип. 66 (2016). - C. 251 - 265
Abstract: UA : В статті представлена концептуалізація філософської культури вчителя як фактор сталого соціального розвитку суспільства. З цією метою виявлено інноваційні проблеми освіти сталого розвитку, що спрямовують і модернізують процес інноваційної освіти; досліджено критерії філософської культури вчителя як фактор сталого розвитку; розкрито сутність феномена філософської культури вчителя як фактора сталого соціального розвитку суспільства.
RU : В статье представлена концептуализация философской культуры учителя как фактор устойчивого социального развития общества. С этой целью выявлены инновационные проблемы образования устойчивого развития, которые направляют и модернизируют процесс инновационного образования; исследованы критерии философской культуры учителя как фактор устойчивого развития; раскрыта сущность феномена философкой культуры учителя как фактор устойчивого социального развития общества
EN : The sex is represented by the conceptualization of philosophical culture of the teacher as a factor of sustainable social development society. To this end, revealed the innovative problem of education of sustainable development focus and modernizing the process of innovation education; examined the criteria of philosophical culture of the teacher as a factor of sustainable development; essence of the phenomenon of philosophical culture of the teacher as a factor of sustainable social development.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/593
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_66_251.pdf5.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.