Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/593
Title: | Філософська культура вчителя як фактор сталого соціального розвитку суспільства |
Other Titles: | Философская культура учителя как фактор устойчивого социального развития Philosophical culture teacher as a factor of sustainable social development society |
Authors: | Македонська, Світлана Іванівна Македонская, Светлана Ивановна Makedonskaia, Svetlana |
Keywords: | філософська культура вчителя сталий розвиток інноваційні проблеми освіти концепція сталого розвитку ноосферна освіта философская культура учителя устойчивое развитие инновационные проблемы образования концецпия устойчивого развития ноосферное образование philosophical culture teachers sustainable development innovative educational problems the concept of sustainable development noosphere education |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | ЗДІА |
Citation: | Македонська, С. І. Філософська культура вчителя як фактор сталого соціального розвитку суспільства / С. І. Македонська // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2016. - Вип. 66 (2016). - C. 251 - 265 |
Abstract: | UA : В статті представлена концептуалізація філософської культури вчителя як фактор
сталого соціального розвитку суспільства. З цією метою виявлено інноваційні проблеми
освіти сталого розвитку, що спрямовують і модернізують процес інноваційної освіти;
досліджено критерії філософської культури вчителя як фактор сталого розвитку; розкрито
сутність феномена філософської культури вчителя як фактора сталого соціального
розвитку суспільства. RU : В статье представлена концептуализация философской культуры учителя как фактор устойчивого социального развития общества. С этой целью выявлены инновационные проблемы образования устойчивого развития, которые направляют и модернизируют процесс инновационного образования; исследованы критерии философской культуры учителя как фактор устойчивого развития; раскрыта сущность феномена философкой культуры учителя как фактор устойчивого социального развития общества EN : The sex is represented by the conceptualization of philosophical culture of the teacher as a factor of sustainable social development society. To this end, revealed the innovative problem of education of sustainable development focus and modernizing the process of innovation education; examined the criteria of philosophical culture of the teacher as a factor of sustainable development; essence of the phenomenon of philosophical culture of the teacher as a factor of sustainable social development. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/593 |
Appears in Collections: | Гуманітарний вісник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gvzdia_66_251.pdf | 5.93 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.