Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622
Title: Philosophical and educastional orientation of iTUNES University as a possibllity of satisfying individual needs for education
Other Titles: Філософсько-освітня направленість іTunes U як можливість реалізації індивідуальних потреб особистості в освіті
Философско-образовательная направленность iTunes U как возможность реализации индивидуальных потребностей личности в образовании
Authors: Strashko, Iryna
Страшко, Ірина Володимиріна
Страшко, Ирина Владимировна
Keywords: iTunes University
podcast
educational potential
global learning process
selfeducation
self-fulfillment
language education
iTunes університет
подкаст
освітній потенціал
глобальний освітній процес
самоосвіта
самореалізація
мовна освіта
iTunes университет
образовательный потенциал
глобальный образовательный процесс
самообразование
самореализация
языковое образование
Issue Date: 2016
Publisher: ЗДІА
Citation: Strashko, I. Philosophical and educastional orientation of iTUNES university as a possibllity of satisfying individual needs for education / I Strashko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy / ed. V. Voronkova. - Zaporizhzhia, 2016. - Release 65 (2016). - p. 76 - 83
Abstract: EN : The potential of іTunes University as a tool that allows every individual to realize personal needs for education, self-education, and self-fulfillment is analyzed in the paper. The valuable aspects of iTunes U application include epistemological, educational, creative opportunities; openness, diversity, and heterogeneity; multifunctionality and interactivity. The author underlines that effective practical use of iTunes U in national realities should include the development and implementation of the strategy based on existing international experience, its adaptation to the specific goals and objectives of teaching and learning.
UA : В статті проаналізовано потенціал іTunes університету в якості інструменту, який дозволяє реалізувати особисті потреби в освіті, самоосвіті та самореалізації. Показано, що ціннісні аспекти застосування іTunes U включають в себе епістемологічні, освітні, творчі можливості; відкритість, різноманітність і гетерогенність ресурсів; багатофункціональність і інтерактивність. Зроблено висновок, що ефективне практичне застосування іTunes U в національних реаліях повинне включати в себе розробку і реалізацію стратегії на основі існуючого зар
RU : В статье проанализирован потенциал iTunes университета как инструмента, который позволяет реализовать индивидуальные потребности личности в образовании, самообразовании и самореализации. Показано, что ценностные аспекты применения iTunes U включают в себя эпистемологические, образовательные, творческие возможности; открытость, разнообразие и гетерогенность ресурсов; многофункциональность и интерактивность. Сделан вывод, что эффективное практическое применение iTunes U в национальных реалиях должно включать в себя разработку и реализацию стратегии на основе существующего зарубежного опыта, ее адаптацию к конкретным целям и задачам преподавания и обучения.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_65_76.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.