Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622
Title: | Philosophical and educastional orientation of iTUNES University as a possibllity of satisfying individual needs for education |
Other Titles: | Філософсько-освітня направленість іTunes U як можливість реалізації індивідуальних потреб особистості в освіті Философско-образовательная направленность iTunes U как возможность реализации индивидуальных потребностей личности в образовании |
Authors: | Strashko, Iryna Страшко, Ірина Володимиріна Страшко, Ирина Владимировна |
Keywords: | iTunes University podcast educational potential global learning process selfeducation self-fulfillment language education iTunes університет подкаст освітній потенціал глобальний освітній процес самоосвіта самореалізація мовна освіта iTunes университет образовательный потенциал глобальный образовательный процесс самообразование самореализация языковое образование |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | ЗДІА |
Citation: | Strashko, I. Philosophical and educastional orientation of iTUNES university as a possibllity of satisfying individual needs for education / I Strashko // Humanitarian Bulletin of the Zaporizhzhya State Engineering Academy / ed. V. Voronkova. - Zaporizhzhia, 2016. - Release 65 (2016). - p. 76 - 83 |
Abstract: | EN : The potential of іTunes University as a tool that allows every individual to realize personal
needs for education, self-education, and self-fulfillment is analyzed in the paper. The valuable
aspects of iTunes U application include epistemological, educational, creative opportunities;
openness, diversity, and heterogeneity; multifunctionality and interactivity. The author underlines
that effective practical use of iTunes U in national realities should include the development and
implementation of the strategy based on existing international experience, its adaptation to the
specific goals and objectives of teaching and learning. UA : В статті проаналізовано потенціал іTunes університету в якості інструменту, який дозволяє реалізувати особисті потреби в освіті, самоосвіті та самореалізації. Показано, що ціннісні аспекти застосування іTunes U включають в себе епістемологічні, освітні, творчі можливості; відкритість, різноманітність і гетерогенність ресурсів; багатофункціональність і інтерактивність. Зроблено висновок, що ефективне практичне застосування іTunes U в національних реаліях повинне включати в себе розробку і реалізацію стратегії на основі існуючого зар RU : В статье проанализирован потенциал iTunes университета как инструмента, который позволяет реализовать индивидуальные потребности личности в образовании, самообразовании и самореализации. Показано, что ценностные аспекты применения iTunes U включают в себя эпистемологические, образовательные, творческие возможности; открытость, разнообразие и гетерогенность ресурсов; многофункциональность и интерактивность. Сделан вывод, что эффективное практическое применение iTunes U в национальных реалиях должно включать в себя разработку и реализацию стратегии на основе существующего зарубежного опыта, ее адаптацию к конкретным целям и задачам преподавания и обучения. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/622 |
Appears in Collections: | Гуманітарний вісник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gvzdia_65_76.pdf | 3.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.