Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9797
Title: Друга світова війна у кінематографі ФРН та НДР: порівняльний аналіз
Authors: Данилюк, Каріна Михайлівна
Keywords: "Нове німецьке кіно"
фашизм
Третій рейх
євреї
Гітлер
Issue Date: 2022
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота складається з 74 сторінок, містить джерел…. Категорії та поняття: культура, нацизм, Третій Рейх, «нове німецьке кіно». Об’єкт дослідження: німецький кінематограф у другій половині ХХ ст. Предмет дослідження: порівняльний аналіз відображення Другої світової війни у кінематографі Східної та Західної Німеччини. Метою дослідження є порівняльна характеристика тематики Другої світової війни у кінематографі ФРН та НДР. Наукова новизна роботи та теоретичне значення: полягає у порівняльній характеристиці зображення Другої світової війни та її аспектів у кіно ФРН та НДР. Не зважаючи на велику кількість робіт з вивчення німецького кінематографу на сьогоднішній день немає жодної роботи, у якій було б здійснено комплексну порівняльну характеристику кінокартин обох держав. Дослідження трансляції військової тематики в німецькому кінематографі дасть повну картину сприйняття німцями війни 1939-1945 років. Таке порівняння допоможе ширше дослідити розвиток кінематографу Німеччини та визначить особливості на шляху відродження кіно після війни. Дане дослідження допоможе культурному переосмисленню поняття «війна» в сучасних умовах. Робота сприятиме рефлексії воєнних подій в сучасний час. Висновки: У кінематографі Німеччини з початком 50-х років відбуваються не менш значні трансформації: утворення двох німецьких держав з різними політичними системами та ідеологіями обумовлюють появу двох національних кінематографів, що розвиваються за діаметрально протилежними сценаріями. У Східній Німеччині, де кіновиробництво було націоналізовано, знімається безліч антифашистських стрічок із точним поділом на позитивних (комуністи, герої опору) та негативних (нацисти та їх посібники) героїв. Оскільки антифашизм лежав в основі східнонімецької ідентичності, що конструюється, створення фільмів цього роду віталося цензурою, навіть якщо в них спостерігалися відхилення від прийнятого в державі художнього стилю соцреалізм. У Західній Німеччині у першу половину 50-х років кінематограф обходив стороною теми Третього рейху та Другої світової війни. «Економічне диво» відволікало від тяжкої рефлексії минулого, а ринкові закони диктували студіям знімати те, що бажали бачити глядачі: конвенційне розважальне кіно. Проте ситуація змінюється з створення збройних сил ФРН 1955 року, оскільки виникає необхідність створення позитивного образу німецького солдата і офіцера. Так на зміну «культурі амнезії» приходить кінематографічне осмислення недавнього минулого у пошуках зразків доблесті та патріотизму. Була вироблена така формула: правляча еліта та офіцери СС – винуватці, а офіцери та солдата Вермахта – жертви обставин, які не згодні з політичним курсом, але з честю виконують військовий обов'язок. У Німеччині з середини 60-х років, у зв'язку з публічним висвітленням нових фактів про злочини нацизму, відбувається значна зміна дискурсу: аж до середини 80-х років в обох Німеччинах в офіційній риториці та мистецтві переважатиме дискурс злочинця, а в кінематографі минуле та Нинішньої країни піддасться різко критичного осмислення. Банальність зла допоможе передати стилістику документального реалізму, а за глибоку рефлексію минулого відповідатиме Нове німецьке кіно – напрямок, який розвинув завдяки масштабній підтримці авторського кінематографу з боку держави. З другої половини 80-х відбувається спад інтересу до теми Другої світової війни у кінематографі обох Німеччин. У кінематографі Східної Німеччини протягом 80-х років спостерігається стагнація, здебільшого знімаються художні фільми про повсякденне життя робітничого класу. У Західній Німеччині в цей період розгортається суперечка істориків, яка зумовила перехід до дискурсу жертви, хоч і не на офіційному рівні.
EN : The qualification paper consists of 74 pages, contains sources... Categories and concepts: culture, Nazism, the Third Reich, "new German cinema". Object of research: German cinematography in the second half of the 20th century. Study object: comparative analysis of the depiction of the Second World War in the cinematography of East and West Germany. Research subject: comparative analysis of the depiction of the Second World War in the cinema of East and West Germany. Aim: comparative description of the theme of the Second World War in the cinematography of the Federal Republic of Germany and the GDR. Scientific novelty of the work and theoretical significance: it consists in the comparative characteristics of the depiction of the Second World War and its aspects in the cinema of Germany and the GDR. Despite the large number of works on the study of German cinema, to date there is not a single work in which a comprehensive comparative characterization of the films of both countries was carried out. The study of the broadcast of military themes in German cinema will give a complete picture of the perception of the Germans of the war of 1939-1945. Such a comparison will help to more broadly explore the development of German cinema and determine the features on the way to the revival of cinema after the war. This study will help cultural reinterpretation of the concept of "war" in modern conditions. The work will contribute to the reflection of war events in modern times.
Description: Данилюк К. М. Формування міжнародного іміджу країни засобами кінематографії: на прикладі Іспанії, Великобританії, Франції : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 032 "Історія та археологія" / наук. керівник А. В. Омельченко. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 74 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/9797
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Данилюк_2022.docxМагістерська робота137.43 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.