UA : Кваліфікаційна робота магістра: 71 с., 9 таблиць, 5 рисунків, 84
джерела, 1 додаток.
Об'єкт дослідження: процес адаптації п’ятикласників.
Предмет дослідження: полорольові особливості адаптації
п’ятикласників.
Мета дослідження: вивчення особливостей адаптації дітей 10-11
рiчного вiку: виявити актуальні аспекти проблеми адаптації п’ятикласників;
розкрити сутність взаємодії вчителів та шкільних практичних психологів у
напрямку адаптації п’ятикласників і їх взаємодія з батьками; розробити
систему методів спільної роботи класного керівника і шкільного психолога з
дітьми цього віку з попередженням та корекцією.
Гіпотеза: рівень адаптації у дівчат до середньої ланки буде вище ніж у
хлопців, що обумовлено перевагою пізнавальної мотивації до навчання.
Методи дослідження: метод теоретичного моделювання;
спостереження; психолого-педагогічний експеримент; анкетування; метод
експертних оцінок; методи математичної статистики; порівняльний
полорольовий аналіз.
Наукова новизна роботи полягає в тому, що зроблено спробу виявити і
порівняти вплив різних чинників на процес адаптації п’ятикласників.
Розкрити зміст діяльності шкільних психологів і класних керівників з
покращенням умов соціалізації та забезпечення психологічного благополуччя
школярів.
EN : Master's thesis: 71 pages, 9 tables, 5 figures, 84 sources, 1 appendix.
The object of the study: the process of adaptation of fifth graders.
The subject of the study: half-role features of adaptation of fifth-graders.
The purpose of the study: to study the peculiarities of adaptation of 10-11-
year-old children: to identify the relevant aspects of the problem of adaptation of
fifth-graders; reveal the essence of the interaction of teachers and practical school
psychologists in the direction of adaptation of fifth-graders and their interaction
with parents; to develop a system of methods of joint work of the class teacher and
school psychologist with children of this age with warning and correction.
Hypothesis: the level of adaptation of girls to the secondary level will be
higher than that of boys, which is due to the advantage of cognitive motivation to
study.
Research methods: theoretical modeling method; observation; psychological
and pedagogical experiment; survey; method of expert evaluations; methods of
mathematical statistics; comparative half-role analysis.
The scientific novelty of the work lies in the fact that an attempt was made
to identify and compare the influence of various factors on the adaptation process
of fifth-graders. To reveal the content of the activities of school psychologists and
class teachers to improve socialization conditions and ensure the psychological
well-being of schoolchildren.