UA : Об’єкт дослідження: конкурентні стратегії компанії The Coca-Cola Company
Предмет дослідження: є конкурентні стратегії розроблені The Coca-Cola Company на вже охоплених ринках та окремо на локальному ринку.
Мета дослідження: вивчення конкурентної стратегії The Coca-Cola Company при виборі цілісної конкурентної політики, яка застосовується на більшості ринків на які виходить продукт компанії.
Методи дослідження: узагальнення в цілому та дослідження конкурентних стратегій The Coca-Cola Company на міжнародних ринках.
В роботі проаналізовано конкурентні стратегії, які використовує компанія на локальних ринках. Вивченно загально типи конкурентних стратегій, які часто використовують підприємства для захоплення більшої кількості ринків, споживачів та користувачів послуг. Виявленно місце, яке займає The Coca-Cola Company на міжнародному ринку та які має фінансові показники.
В роботі проаналізовано конкурентні стратегії, які використовує The Coca-Cola Company на локальних ринках, проведенно їх оцінка. Виявлено можливі загрози та слабкі сторони, які негативно впливають на компанію в цілому.
EN : Research object: competitive strategies of The Coca-Cola Company
The subject of the study: there are competitive strategies developed by The Coca-Cola Company in already covered markets and separately in the local market.
The purpose of the study: to study the competitive strategy of The Coca-Cola Company when choosing a comprehensive competitive policy that is used in most markets where the company's product enters.
Research methods: generalization and research of competitive strategies of The Coca-Cola Company in international markets.
The work analyzes the competitive strategies used by the company in local markets. The types of competitive strategies that are often used by enterprises to capture more markets, consumers and users of services are generally studied. The place occupied by The Coca-Cola Company in the international market and its financial indicators are revealed.
The work analyzes the competitive strategies used by The Coca-Cola Company in local markets and evaluates them. Possible threats and weaknesses that negatively affect the company as a whole have been identified.