UA : Кваліфікаційна робота: 70 с., 3 таблиці, 64 джерела.
Об’єкт дослідження: діяльність соціального педагога з дітьми з неповних сімей.
Предмет дослідження: специфіка діяльності соціального педагога з дітьми з неповних сімей.
Мета дослідження полягає в обґрунтуванні специфіки роботи соціального педагога з дітьми з неповних сімей.
Гіпотеза дослідження полягає в припущенні, що специфіка роботи соціального педагога з дітьми з неповних сімей залежить від особистісних особливостей дитини, які в неї сформувалися після розлучення батьків.
Наукова новизна дослідження полягає в розробці рекомендацій з адаптації дитини до нових умов життя.
Практичне значення роботи полягає у складанні рекомендацій з адаптації дитини до нових умов життя, які можуть бути використані соціальними педагогами, психологами, батьками та вчителями з метою допомоги дитині адаптуватися до нових життєвих умов.
EN : The qualifying work consists of introduction, 3 parts, findings, list of literature (64 items, 30 of foreign origin). The qualifying work volume is 75 pages long, 65 of them – body text. There are 3 tables.
The qualifying work gives recommendations for adapting the child to new living conditions, which can be used by social educators, psychologists, parents and teachers to help the child adapt to new life conditions.
The research object: Social educator’s activity regarding children from single families.
The research subject: Social educator activities specifics regarding children from single families.
The research purpose: substantiation of the specifics of the social teacher's work with children from single families.
The research tasks are:
1) single families – as subject and object of social studies theoretical analysis;
2) divorce impact on child’s state analysis;
3) to reveal social educator’s activity specifics concerning formation of child’s behavior in two- and single-parent families;
4) to form recommendations concerning children adaptation to new conditions.