UA : Магістерське дослідження «Формування іміджу Президента України
засобами реклами і PR в умовах медіатизованої демократії». Обсяг основної
роботи – 78 сторінок. Список використаних джерел включає 88 найменувань
(викладених на 9 сторінках).
Об’єкт дослідження – габітарний і комунікативний імідж Президентів
України з 1991 по 2023 роки.
Предмет дослідження – використання рекламних таPR-технологій під
час створення цього іміджу в умовах медіацентрованої демократії.
Мета кваліфікаційної роботи магістра полягає в аналізі можливостей
рекламних і ПР-стратегій щодо формування іміджу політика в умовах
медіатизованої демократії.
В рамках досягнення мети дослідження планується виконати такі
завдання кваліфікаційної роботи:
- Надати характеристику поняттям «демократія», «види демократії»,
«медіацентрована демократія», «імідж», «рекламні та PR-технології» та
визначити їхнє співвідношення;
- Проаналізувати використання рекламних і PR-технологійу контексті
медіатизованої політичної системи;
- Дослідити історичний досвід побудови іміджу президентів України за
допомогою PR-технології під час передвиборчих перегонів;
- Здійснити аналіз формування габітарного і комунікаційного іміджу
Президента України В. Зеленського за роки перебування на посаді і простежити
зміни у звязку з подіями війни.
Дослідницькою базою кваліфікаційної роботи виступають праці
вітчизняних та закордонних дослідників, до числа яких варто
віднести:А.Акайомову [1], В. Веремчука [7], С. Даниленка, О. Павлюка[21],
О. Гоцура[18], К.Доценко [15; 27], М.Кармазіну [29-30], І. Костирю [34],
В.Лісовського [39], К.Луценка [40], М. Михайлову, О.Костюченко [43],
І. Пронозу [61], Д. Яковлeва [73-76] та інших. У рамках дослідження
використана офіційна статистична інформація, низка наукових праць, матеріали
наукових конференцій, статті та тези, що знаходяться у відкритому доступі.
В рамках роботи, були використані такі теоретичні методи дослідження
як: аналіз, спостереження та синтез.
Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що дослідження
є однією з перших спроб здійснити аналіз формування іміджупрезидентів
України з початку незалежності до періоду повномасштабного вторгнення,
враховуючи виклики медіатизованої демократії.
Сфера застосування: матеріали проведеного дослідження можуть бути
використані у професійній діяльності спеціалістів з реклами, PR,
політтехнологів, маркетологів. Також ця робота може стати у пригоді
політичним організаціям та персональним політичним брендам,під час
формування комунікації з електоратом.
EN : Studying the construction of a politician's image is an important aspect in the
field of PR technologies. In this day and age, when the media space is oversaturated
with information, voters can easily get lost in the variety of political candidates and
parties. That is why it should be understood that a correctly constructed image of a
politician plays a key role in persuading voters to vote for him.
When constructing an image in the time of mediatized democracy, politicians
use various technologies, such as positioning, branding, communication strategies,
and others. With the help of these technologies, the team of a political candidate can
control his image in the eyes of voters, creating certain associations and emotions.
Thus, the study of the construction of a politician's image is important both for
public relations (PR) professionals and for political leaders who seek to attract voters
and influence their decisions in favor of their candidacy. This study becomes
especially relevant in times of uncertainty, when voters need even more attention and
understanding from politicians. In the current circumstances, during the war, the
image of politicians becomes even more important, influencing not only the citizens
of Ukraine, but also the international community, shaping the image of Ukraine on
the world stage, therefore the topic of our research is relevant.
The purpose of this qualification work is to determine the status of such a tool
of PR technologies as the image of a politician, within the framework of assessing the
importance of its influence. Within the framework of achieving the goal of the
research, it is planned to perform the tasks of the qualification work:
- To characterize the concepts of "image", "PR-technologies", “political
advertising” and "politics", and determine their relationship;
- Analyze the use of PRand advertising technology in politics;
- Determine the role of politics in the process of forming the image of state
administration bodies;
- Investigate the Ukrainian experience of using PR and advertising
technologies in politics by analyzing the main image characteristics of all Ukrainian
presidents;
- To analyze the forming of the image of the President of Ukraine V.
Zelenskyi, in the period from 2019 to the present time;
- Assess the public image of the President of UkraineV. Zelensky during the
years of leadership.