UA : У роботі розглядається особливості маркетингової стратегії для ІТ-
компаній. Досліджується комплекс методів та моделей розробки
маркетингової стратегії компанії. Побудовано концепцію аналізу та
моделювання маркетингової стратегії ІТ-компанії. Запропоновано алгоритм
розробки маркетингової стратегії для ІТ-компанії. Проведено аналіз
діяльності ІТ-компанії «HeroesTeam». Надані рекомендації щодо розробки
маркетингової стратегії для ІТ-компанії «HeroesTeam».
EN : The work considers the peculiarities of the marketing strategy for IT-
companies. The set of methods and models for developing the company's
marketing strategy is studied. The concept of analysis and modeling of the IT-
company's marketing strategy has been developed. An algorithm for developing a
marketing strategy for an IT company is proposed. An analysis of the activities of
the IT-company «HeroesTeam» was carried out. Recommendations are provided
for the development of a marketing strategy for the IT-company «HeroesTeam».