UA : Кваліфікаційна робота бакалавра «Рекламні комунікації українських
брендів одягу в умовах війни» включає завдання, реферат, вступ, два розділи, висновки, список використаних джерел, який містить 49 джерел.
Об’єктом дослідження є рекламні комунікації українських підприємств
«SOLMAR» та «SOBI» протягом 2023 року.
Предметом дослідження є засоби та інструменти рекламних комунікацій
українських брендів одягу в умовах війни.
Відповідно до поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:
1) розкрити організаційно-функціональні аспекти рекламних
комунікацій;
2) охарактеризувати рекламні комунікації в просуванні брендів одягу;
3) проаналізувати рекламні комунікації в умовах війни брендів
українського одягу «SOLMAR» та «SOBI»;
4) описати тенденції рекламних комунікацій при просуванні брендів
одягу та вдосконалити їх.
Методи дослідження. При написанні роботи використано наступні
методи: аналіз, синтез, узагальнення, групування, дослідження, оцінка;
графічний метод для ілюстрації процесів і оформлення результатів аналізу;
метод SWOT – аналізу для виявлення сильних, слабких сторін, можливостей і
загроз з метою визначення шляхів підвищення ефективності рекламних
комунікацій.
Інформаційну базу дослідження склали закони України, інформація,
отримана з мережі Інтернет, роботи вітчизняних та зарубіжних вчених, матеріали
засобів масової інформації.
Питання рекламних комунікацій українських брендів одягу в умовах війни
в своїх працях досліджували наступні вчені: Бажеріна К.В., Базалієва Л. В.,
Діброва Т.Г., Казакова Н.В., Катаєв А. В., Кендюхов О. В., Ковшова І. О.,
Кононов О. І., Муха Т. А., Ніколаєва О. A., Попова Н. В., Рябінчук А. В., Солнцев
С.О., Янковець Т. М. тощо.
Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає у
можливості використання розроблених наукових положень, висновків і
методичних рекомендацій для запровадження ефективних рекламних
комунікацій на вітчизняних підприємствах, що працюють в сфері одягу.
EN : Kryveha A. J. Advertising communications of ukrainian clothing brands during
the wartime. Zaporizhzhya, 2024. 62 pp.
principles and development of practical recommendations for improving
advertising communications of ukrainian clothing brands during the wartime.
Goal of the study is to study modern trends in the development of advertising
communications of Ukrainian clothing brands in wartime conditions.
According to goal of the study, the following aims must be done:
1) reveal the organizational and functional aspects of advertising
communications;
2) characterize advertising communications in the promotion of clothing brands;
3) conduct an analysis of advertising communications during the war of the
Ukrainian clothing brands "SOLMAR" and "SOBI";
4) evaluate the shortcomings of advertising communications when promoting
clothing brands;
5) develop ways to improve advertising communications of Ukrainian clothing
brands in wartime conditions.
The study was done with such methodology: analysis, synthesis,
summarization, grouping, research, assessment; graphical method for completing
processes and design of analysis results; SWOT method.
Results. Advertising communications are effective advertising messages
provided by the seller through various distribution channels in order to be understood
by potential consumers and attract their attention. Analysis of advertising
communications of clothing brands "SOLMAR" and "SOBI" has certain shortcomings
that prevent enterprises from fully revealing their potential and attracting as many
potential consumers as possible, whose life credo coincides with the brand's motto.
Conclusion. The improvement of advertising communications of the ukrainian
clothing brands "SOLMAR" and "SOBI" during the wartime should be formed on the
basis of integrated communication. The next important step in improving advertising
communications of ukrainian clothing brands during the wartime is monitoring the
effectiveness of advertising communications.
The practical significance of the obtained research results lies in the possibility
of using the developed scientific provisions, conclusions and methodological
recommendations for the introduction of effective advertising communications at
domestic enterprises working in the field of clothing.