UA : Кваліфікаційна робота: 81 с., 6 таблиць, 68 джерел, 4 додатки.
Обʼєкт дослідження: процес формування усвідомленого батьківства у студентів
Предмет дослідження: арт-терапія як засіб формування усвідомленого батьківства у студентів
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність засобів арт-терапії у формуванні усвідомленого батьківства у студентів
Методи дослідження: аналіз (теоретичний, порівняльний), абстрагування і конкретизація для визначення основних понять дослідження, соціально-педагогічний експеримент; спостереження, анкетування, тестування, бесіда, проективні методики.
Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до формування усвідомленого батьківства за допомогою арт-терапії.
Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми з формування усвідомленого батьківства у студентів.
Галузь використання: загальноосвітні навчальні заклади, заклади вищої освіти, центри сімейного виховання, центри сім’ї, дітей та молоді.
EN : The qualification work consists: 81 pages, 6 tables, 68 sources, 4 applications.
The qualifying work volume are 121 pages long, 81 of them the main text
The research object of study: the process of formation of conscious parenting in students
The research subject of study: art therapy as a means of forming conscious parenting in students
The research purpose of the study: to theoretically substantiate and experimentally test the effectiveness of art therapy in the formation of conscious parenting in students
The research methods: analysis (theoretical, comparative), abstraction and concretization for definition of basic concepts of research, social and pedagogical experiment; observation, questioning, testing, conversation, projective techniques.
The objectives of the study:
- to explore the essence of the concept of "conscious parenting";
- to determine the peculiarities of formation of conscious parenting in students;
- substantiate and implement a program for the formation of conscious paternity by means of art therapy.
The theoretical value of the work is a comprehensive approach to the formation of conscious parenthood through art therapy.
The practical significance of the work is to develop a social-pedagogical program for the formation of conscious parenting in students.
Field of use: general education institutions, higher education institutions, family education centers, family centers, children and youth centers.