UA : Дипломна робота – 62 стор., 83 джерела.
Об’єкт дослідження: специфіка актуалізації інтермедіальних стратегій біографічного письма у сучасному кінематографі.
Мета роботи: визначення основних форм та механізмів структурування образу Вільяма Шекспіра в інтермедіальному просторі.
Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії інтермедіальності (І. Лімборський, Ю. Лотман, А. Нюнніг та В. Нюнніг, А. Понасенко, М. Ямпольський та ін.) та алгоритм дослідження біографічного письма (І. Савенко, П. Франссен, Т. Черкашина).
Отримані результати: Серед провідних ознак розглянутих стрічок – художнє зображення життєпису реальної історичної особи, опора на справжній документ і факт, художньо-психологічне занурення у внутрішній світ головного героя, застосування художнього вимислу та домислу, домінування одного головного героя, наявність серед персонажів реальних історичних осіб, суб’єктивність оповіді тощо. Усе це дозволяє віднести ці кінобіографії саме до метажанру кінематографічної біографії письменника.
Стратегії формування образу Вільяма Шекспіра, були розглянуті на трьох основних рівнях: 1) структурна організація і особливості паратексту; 2) хронотоп і специфіка відтворення історичного контексту; 3) характер переосмислення образів персонажів. У композиційній структурі даних біографічних текстів поєднуються різні елементи й засоби: документ, реконструкція, складна взаємодія хронотопів, паралельний монтажний метод поєднання епізодів тощо. Образ Шекспіра формуєтся низкою засобів: це характеристика через вчинки і мовлення інших дійових осіб, деталь, мовна гра тощо.
EN : The presented paper focuses on the peculiarities of the literary biography as
seen through the prism of a biographical film.
The object of the work can be defined as the peculiarities of constructing the
image of a writer in a cinematographic biography. The subject is the peculiar
character of the realization of this process in the biographical films “Shakespeare in
love”, “A Waste of Shame” and “Will”.
The main aim of the paper is to define the ways, mechanisms and forms of
creating the image of Shakespeare in the given films.
It determined the accomplishment of such objectives as:
- to study the specificity of the intermedial analysis;
- to systematize the key methodological theses of the modern theory of literary
biography;
- to elucidate the main mechanisms of creating the image of the personality in
a literary biography;
- to investigate the data concerning the actualization of the strategies of
biographic writing in the films under analysis.
It was found out, that in the given films the biography of a famous writer turns
into a starting point for creating a unique postmodern historiographic narrative only
partially connected to the genre of traditional biography. Along with it a certain
feedback develops between the postmodern and traditional biographies, when some
elements of postmodern writing (metatextuality, intertextuality, metafiction etc.) are
intermingled with strategies used more often in the works belonging to the latter
group (attention to historical fact and detail, focus on the personality of the writer
etc.). Thus, the image of Shakespeare is re-mythologized.