Короткий опис(реферат):
UA : Дипломна робота: 60 стор., 79 джерел.
Об’єктом дослідження стали неологізми кінця 20-го початку 21-го століття.
Мета магістерського дослідження полягає в проведенні комплексного багатоаспектного аналізу нових лексичних одиниць - неологізмів останніх 20 років в сферах політики, економіки, інформаційних та телекомунікаційних технологій, реклами.
Теоретико-методологічні засади: ключові положення неології (Е.И. Михєєва, О.А. Никитіна), теорії розвитку словникового складу мови за рахунок запозичень (О.В. Cлаба, В. Устінова), словотворчого потенціалу мови (Є.А. Земська, Є.С. Кубрякова), метафоричних процесів (Є.Г. Кошкіна, P.Braun).
В роботі охарактеризовано екстралінгвальні та лінгвальні причини мовних змін, визначено зовнішні та внутрішні шляхи неологізації словникового складу німецької мови. Неологізм розуміється у широкому сенсі як лексична одиниця, яка є новою з огляду на її структуру або/та семантику. Поняття «неологізм» перетинається із поняттям «запозичення». Встановлено, що німецька мова як динамічне явище постійно перебуває у русі, збагачується за рахунок: запозичень/інтернаціоналізмів, що повністю або частково асимілюються в цій мові; завдяки словотворчим моделям, які передбачають утворення нових слів на базі власномовних словотворчих формантів та створення гібридних явищ; через перенос значення, основним різновидом якого є метафора.
Неологізми німецької розподіляються за тематичними групами «Політика», «Економіка», «Телекомунікація/ Комп’ютерні технології» «Реклама», , в яких кожен із шляхів поповнення лексикону демонструє свій потенціал.