UA : Робота викладена на 70 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 105 джерел.
Об’єкт дослідження: ідіостиль автора художнього тексту.
Мета роботи: виявлення особливостей ідіостилю американського
письменника Рея Бредбері на матеріалі його художньої прози.
Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії ідіостилю,
розроблені провідними вітчизняними та зарубіжними лінгвістами
(В. В. Виноградов, О. Я. Дойчик, Н. С. Болотнова, Х. І. Дідух, С. Т. Золян,
Д. С. Наливайко, Т. Б. Самарська, Т. В.Поздєєва, І. А. Сидоренко,
Л. О. Ставицька, О. Шандра, К. Велс).
Отримані результати: У дослідженні розглянуто ідіостиль як систему
змістових та формальних лінгвістичних характеристик текстів автора, як
поєднання їхніх специфічних літературних та мовних параметрів. Окреслено
основні підходи до вивчення ідіостилю, що склалися у сучасній філологічній
науці. Виявлено складові індивідуального стилю автора. Виокремлено
маркери ідіостилю американського письменника Рея Бредбері – засоби
текстотворення, реалізовані в художніх текстах автора.
У дослідженні з’ясовано, що індивідуально-авторський стиль художньої
прози Р. Бредбері становить систему мовних засобів, яка сформувалася в
результаті відбору і використання письменником явищ англійської мови в
художній прозі. Встановлено, що ідіостиль Р. Бредбері базується на
майстерному комбінуванні автором низки літературних характеристик,
художніх прийомів та стилістичних засобів, неповторний набір яких
застосовано для смислового навантаження, емоційного та естетичного
впливу на читача та відрізняє Р. Бредбері від інших письменників.
EN : The work is presented on 70 pages of printed text. The list of references includes 105 sources. The presented research is dedicated to the analysis of the specificity of the
author’s idiostyle represented as the combination and interconnection of literary
and linguistic factors with regard to their manifestation in the English-language
fiction prose. The work focuses on the systematic analysis of the creative heritage
of Ray Bradbury, revealing the common patterns of the writer`s creative mastery
evolution and proving the system of language means due to the genre of creative
work.
We discuss the various definitions of the term “idiostyle” and its correlation
with the related terms (“idiolect”, “linguistic personality”), its components and
their realization in literary texts. The work covers the literary and linguistic
constituents of idiostyle, elaborates on their contribution to the formation of the
author’s linguistic worldview and determines different types of idiostylistic
markers used in fiction prose.
In the practical part of the research we focus on the analysis of the fiction
prose works created by a famous American XX century writer Ray Bradbury (his
novels “Fahrenheit 451”, “Dandelion Wine” and a collection of 100 short stories)
in order to identify the correlation between the most specific literary and language
markers of R. Bradbury’s idiostyle. As a result we prove that R. Bradbury’s
idiostyle is formed as a unique combination of literary parameters, language means
and stylistic devices the author resorts to in his prose fiction.