UA : Робота викладена на 84 сторінки, 4 таблиці, 1 рисункон. Перелік посилань включає 84 джерела. Об’єкт дослідження: розвиток спілкування дітей дошкільного віку. Дошкільне дитинство - великий відрізок життя дитини. Умови життя в цей час стрімко розширюються: рамки сім'ї розсовуються до межі вулиць, міста, країни. Дитина відкриває для себе світ людських відносин, різних видів діяльності й суспільних функцій людей. Він випробовує сильне бажання включитися в це доросле життя, активно брати участь в ній. Крім того, не менш сильно він прагне й до самостійності. Представляється надзвичайно актуально розгляд основних соціально-психологічних феноменів, що впливають на розвиток особистості дошкільника: спілкування, взаємодії міжособистісних відносин і тісно пов'язаних з ними основних характеристик особистості - мотивів, спрямованості, ціннісних орієнтацій.. Новизна роботи полягає в дослідженні питання про особливості потреб й мотивів спілкування дітей дошкільного віку, прояву ініціативності у процесе спілкування оскільки це є підґрунтям для реалізації та поліпшення стосунків з іншими людьми і задоволення вищих потреб особистості.
EN : The work is presented on 84 pages, 4 tables, 1 figure. The list of links includes 84 sources. Object of research: development of communication of preschool children. Preschool childhood is a big part of a child's life. Living conditions at this time are expanding rapidly: the family is moving to the streets, cities, countries. The child discovers the world of human relations, various activities and social functions of people. He has a strong desire to join this adult life, to actively participate in it. In addition, he is no less eager for independence. It is extremely important to consider the main socio-psychological phenomena that affect the development of the preschooler's personality: communication, interaction of interpersonal relationships and closely related basic personality characteristics - motives, orientation, values. The novelty of the work is to study the specific needs and motives for communication of preschool children, showing initiative in the process of communication as it is the basis for the implementation and improvement of relationships with other people and meet the higher needs of the individual.