EN : Qualification work: 87 pp., 67 sources.
The object of research is the process of social and pedagogical support of a large family.
The subject of the research is the content of social and pedagogical support of a large family in the conditions of a preschool institution.
The purpose of the study is to determine the theoretical foundations, practical ways and technologies for optimizing the socio-pedagogical support of a large family in a preschool institution.
Research hypothesis: socio-pedagogical support of large families in preschool education will be more successful, provided that the process of support of methodological activities and diagnostics.
Research methods. The following research methods were used to solve the set tasks: theoretical and methodological analysis of pedagogical and psychological literature on the research problem, synthesis, comparison, classification, systematization of theoretical data.
The practical significance of the study: the analysis of the theoretical foundations of the study of complex socio-pedagogical support of large families in preschool education allowed to identify the essence and main directions of socio-pedagogical support; to reveal the forms, methods and content of complex socio-pedagogical support of large families.
UA : Кваліфікаційна робота: 87 с., 67 джерел.
Об’єкт дослідження – процес соціально-педагогічного супроводу багатодітної сім’ї.
Предмет дослідження – зміст соціально-педагогічного супроводу багатодітної сім’ї в умовах закладу дошкільної освіти.
Мета дослідження – визначити теоретичні основи, практичні шляхи і технології оптимізації соціально-педагогічного супроводу багатодітної сім’ї в умовах закладу дошкільної освіти.
Гіпотеза дослідження: соціально-педагогічний супровід багатодітних сімей в у закладі дошкільної освіти буде більш успішним, за умови включення в процес супроводу методичної діяльності та діагностики.
Методи дослідження. Для вирішення поставлених задач використовувались наступні методи дослідження: теоретико-методологічний аналіз педагогічної, психологічної літератури з проблеми дослідження, синтез, порівняння, класифікація, систематизація теоретичних даних.
Практична значущість дослідження: аналіз теоретичних основ вивчення комплексного соціально-педагогічного супроводу багатодітних сімей у закладі дошкільної освіти дозволив виявити сутність і основні напрямки соціально-педагогічного супроводу; розкрити форми, методи і зміст комплексного соціально-педагогічного супроводу багатодітних сімей.