UA : Робота викладена на 97 сторінках друкованого тексту, містить 4 таблиці, 1 рисунок. Перелік посилань включає 80 джерел, з них на іноземній мові – 1. Об’єкт дослідження: професійно-педагогічна діяльність викладача коледжу. Предмет дослідження: педагогічні умови формування маркетингової компетентності викладача коледжу. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати педагогічні умови формування маркетингової компетентності викладача коледжу та розробити програму, що забезпечує реалізацію визначених умов засобами інформаційних технологій. В роботі проаналізовано підходи до визначення поняття маркетингової компетентності викладача; визначено особливості застосування інформаційних технологій для формування маркетингової компетентності викладача; обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують формування маркетингової компетентності викладача коледжу; розроблено програму формування маркетингової компетентності викладачів коледжу. Наукова новизна: уточнено сутність маркетингової компетентності викладача коледжу; визначено та обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують формування маркетингової компетентності викладача; конкретизовано рівні сформованості маркетингової компетентності викладача; обґрунтовано ефективність застосування інформаційних технологій у формуванні маркетингової компетентності викладача коледжу.
EN : The work is presented on 97 pages of printed text, contains 4 tables, 1 figure. The list of references includes 80 sources, 1 of them in foreign language. The object of the study: professional and pedagogical activity of a college teacher. Subject of research: pedagogical conditions of formation of marketing competence of a college teacher. The purpose of the study: to theoretically substantiate the pedagogical conditions for the formation of marketing competence of a college teacher and to develop a program that ensures the implementation of certain conditions by means of information technology. The paper analyzes the approaches to defining the concept of marketing competence of the teacher; features of application of information technologies for formation of marketing competence of the teacher are defined; substantiated pedagogical conditions that ensure the formation of marketing competence of the college teacher; the program of formation of marketing competence of teachers of college is developed. Scientific novelty: the essence of marketing competence of a college teacher is specified; identified and substantiated pedagogical conditions that ensure the formation of marketing competence of the teacher; the levels of formation of marketing competence of the teacher are specified; the efficiency of application of information technologies in formation of marketing competence of the teacher of college is substantiated.